بگیرین. وقتی هزینه های چرخه ۶ تا ۲۴ ماه فروش رو در نظر بگیرین، متوجه می شید که لینکدین یک وسیله تبلیغاتی ارزانه. خرج کردن صدها یا هزاران دلار واسه تبلیغ در کانالی خاص که هزاران دلار سود به دنبال داره، نه تنها هزینه اضافه نیس بلکه میزان بازگشت سرمایه قابل قبولی داره.

لینکدین، منابع و آماری در اختیار داره که کمپیناتون رو طبق اونا بررسی می کنه و به شما اطمینان می ده که پیاما و فراخوان هاتون مؤثر هستش ان. درواقع لینکدین اجازه نخواهد داد که غیرتأثیرگذاری انجام بدین. اگه کمپیناتون توجه کافی جلب نکنن، لینکدین اونا رو متوقف می کنه.



۱۳. نماینده ی فروش استخدام کنین

یکی از مهم ترین کارایی که باید انجام بدین، استخدام نماینده ی فروشه. با وجود نماینده ی فروش می تونین طبق روابطی که اونا طی سالا برقرار می کنن، سرمایه گذاری کنین. ، این نمایندها می تونن سریع تر از شما کار فروش سازمانی رو پیش ببرن.

در این مورد باید فرق بین نمایندگان فروش رو بدونین: یابنده هستن یا درآورده کننده.

یابنده کسیه که می تونه کسب وکارها رو پیدا کنه. اونا کسائی هستن که با بقیه ارتباطات قوی و سریع برقرار می کنن. معمولا حقوقای بالایی می گیرن و مدیریت اونا سخته. یابندها خیلی به جزئیات توجه ندارن و باید تموم سعی تون رو به کار بگیرین تا اونا رو راضی نگه دارین.

درآورده کننده، کسیه که می دونه چه جوری از دل مشتریان قبلی یا کمپینای بازاریابی، کسب وکارها رو بیرون بکشه. اونا با رفت و امد روزانه، روابطی عمیق با مشتریان ایجاد می کنن و برخلاف یابندها، این افراد فنی تر هستن و توجه بیشتری به جزئیات دارن.

مطلب مرتبط :   افزایش فروش رستوران با ۶ راهکار منحصربه‌فرد و نتیجه‌بخش

شما باید واسه پیش بردن اهداف تون، راه حلای مناسبی به کار بگیرین تا بتونین از یابندها و درآورده کنندها در کنار هم استفاده کنین و از امتیازات رابطه اونا، بهره مند شید.

۱۴. از دلالان استفاده کنین

دلالای ماهر، از ارزشمندترین افرادی هستن که می تونن به کمک شما بیان. فراموش نکنین که این افراد، درآمدهای زیادی از کار خود به دست میارن، پس واسه جذب اونا، پیشنهاد پول زیاد، به اندازه کافی مناسب نیس. باید به اونا اطمینان بدین که در راه رشد، حمایت شون می کنین. باید اهداف شخصی و حرفه ای اونا رو شناسایی کنین و شرکتی باشین که اونا رو به اهداف شون نزدیک تر می کنه. این نیازها دامنهای بزرگی دارن؛ مثلا از در اختیار داشتن بخشی از سهام شرکت گرفته تا گرفتن مسئولیتای جدید در یک جایگاه شغلی با تعادل و امنیت شغلی بیشتر.



۱۵. با رقیبان شریک شید یا اونا رو در اختیار بگیرین

حتما بخش سوم رو به خاطر دارین که گفتیم رابط باشین. در این مورد، باید رقیبان رو هم در نظر بگیرین. در مورد رقبا شما به دنبال دو هدف هستین: مشارکت یا خرید. مثلا فرض کنین که محصول شما یک سیستم نرم افزاریه که با حجم کمِ مشتریان بهتر کار می کنه، درحالی که حریف شما که اتفاقا رابطه صمیمی ای با هم دارین، بر مشتریان دیگری در ابعاد وسیع تر تمرکز داره و ترکیب و مشارکت شما با همدیگه، به سود هر دو طرف تموم می شه.

اینطور موقعیتایی، یهویی پیش نمی آیند. باید با رقیبان خود رابطه داشته باشین تا شرایط این موقعیتا واسه مشارکت و ترکیب، فراهم شه. وقتی اینجور موقعیتی ایجاد شه، مثلا اگه حریف شما از نظر پولی با مشکل روبرو شه، بی شک واسه کمک گرفتن به طرف شما، که رابطه ای قدیمی با اونا دارین خواهد اومد.

مطلب مرتبط :   افزایش قد با ۱۰ روش طلایی

۱۶. واسه ارائه طرحای پیشنهادی، آماده باشین

خواسته واسه ارائه طرح پیشنهادی، یکی از خواستهای راحت ی شرکتا از فروشندگان بالقوهه. درواقع میشه اونو یه جور تبلیغ واسه محصولی که قصد فروش دارین، به حساب آورد. شما به عنوان فروشنده، باید یک پکیج رسمی و کامل رو طبق فرمت موردتقاضای شرکت خواسته کننده، آماده کنین.

درنتیجه، همیشه باید واسه ارائه بهترین پیشنهاد آماده باشین و پیشنهادهای خود رو به طور متناوب، به روزرسانی کنین. شما می تونین هر بار پکیج دلخواه رو با توجه به خواستهای مطرح شده، بازبینی و اصلاح کنین.

مراحل تهیه ی طرح پیشنهادی، به معنای ایجاد ساختاری محکم و شفاف واسه معرفی فروشنده. حتی شرکتای خیلی بزرگ هم این طرحای پیشنهادی رو با درجه بندیای مختلف تهیه می کنن.

همونجوریکه می ببینن، روشای زیادی واسه فروش سازمانی و فروش بنگاه به بنگاه (b2b) هست، اما همه اونا چند نکته ی کلیدی رو در بر می گیرن:

ایجاد رابطه با بقیه خیلی دارای اهمیته. در ارتباطات خود، مطمئن و قابل اعتماد باشین تا بقیه، روی شما حساب کنن.

شما درمورد فروش سازمانی چه ایده ای دارین؟ تجربه های موفقی داشته اید؟ از چه روشی واسه جلب نظر مشتریان خود استفاده کردین؟ تجربیات خود رو با ما در بین بذارین.