وسیله ها

۱. ترلو (Trello)

این نرم افزار تحت وب (و اپلیکیشن اون)، واسه مدیریت پروژه ها و هماهنگ کردن کارا بین اعضای تیم یا گروهی که با همدیگه کار می کنن، طراحی شده. با این نرم افزار خیلی آسون میشه هر بخش از پروژه رو به شخص خاصی محول کرد و همه چیز در خطر دید و در دسترس اعضا قرار داره. واسه راحتی کار، میشه برچسبایی رنگی در اون تعریف کرد که هرکدام نشون گر یک وضعیت خاص هستن و نشون میدن که هر بخش از پروژه در چه مرحله ای قرار داره.

۲. اورنوت (Evernote)

اورنوت مثل یک دفترچه یادداشت عمل می کنه و میشه از اون واسه مدیریت انجام کارا و حفظ کردن چیزای مختلف استفاده کرد. فرق اون با برنامه نوت یا دفترچه یادداشت فیزیکی اینه که خیلی آسون میشه از اون در هر جایی استفاده کرد و تموم اطلاعات وارد شده در اونو پیدا کرد. یعنی واسه پیدا کردن چیزی که قبلا در اون وارد کردیم احتیاجی به زیر و رو کردن همه صفحات اون نیس و کافیه اونو جست وجو کنیم.

۳. نرم افزارهای مدیریت رابطه با مشتری یا CRM

CRMها گروهی از قدرتمندترین نرم افزارهای افزایش فروش یا ارائه خدمات هستن که واسه مدیریت و جدا سازی و بررسی اطلاعات و داده های مشتریان به کار می رن. اطلاعات مربوط به مشتریان رو به یک پایگاه داده CRM واحد وصل می کنه تا کاربران اون بتونن خیلی آسون حجم زیادی از اطلاعات مشتریان رو مدیریت کنن و به سرعت به اونا دسترسی داشته باشن. دیگر ویژگیای این نرم افزار قوی عبارتند از:

  • ثبت تراکنشای مشتری (از راه ایمیل ، تماس تلفنی، رسانه های اجتماعی و کانالای دیگر)؛
  • خودکارسازی فرایندهای کاری مختلف مثل وظایف، تقویم، هشدارها، بازاریابی و فروش؛
  • توانایی پیگیری کارکرد و افزایش استفاده تیم فروش؛
  • منظم سازی اطلاعات مشتریان یا سرنخا.

۴. راپورتیو (Rapportive)

راپورتیو افزونه ایه که روی جیمیل نصب می شه و کار اون حدس زدن آدرسای ایمیله. با استفاده از اون میشه با وارد کردن بخشی از یک ایمیل، از گزینه های پیدا شده مثل، ایمیل مورد نظر رو (که می تونه مدیر یک شرکت یا حتی مشتری پنهون باشه) حدس زد. هنگامی که ایمیلی رو وارد می کنین، این افزونه اطلاعات صاحب ایمیل رو نشون می ده.

۵. لینکداین (LinkedIn)

خیلی از مردم تصور می کنن که این سایت فقط محلی واسه آپلود رزومهه. در حالی که این سایت یکی از مهم ترین اپلیکیشن هاییه که به فروشندگان کمک می کنه مشتریان پنهون ی خود رو پیدا کنن. به ویژه، یک سرویس پرداختی به نام «Sales Navigator» داره که سرنخایی (lead) رو پیشنهاد می کنه تا فروشندگان بتونن اونا رو پیگیری و ذخیره کنن. این وسیله فروش با الگوریتم پیشرفته ای که داره، واسه پیدا کردن مشتریان به خاطر فروش بیشتر خیلی مؤثره.

مطلب مرتبط :   افزایش فروش رستوران با ۶ راهکار منحصربه‌فرد و نتیجه‌بخش

۶. Insidesales

این پلتفرم، جدا سازی وتحلیلای مورد نیاز رو واسه تون انجام می ده. مثلا می تونه به شما بگه که بهترین زمان واسه پیگیری یک مشتری خاص و ایجاد تماس با اون دقیقا چه وقتیه. از طرف دیگه، این پلتفرم پیش بینی می کنه واسه کدوم مشتری باید وقت بیشتری صرف کنین، کدوم مشتری احتمال بیشتری واسه خرید داره و در آخر واسه انجام معامله چه کارایی باید انجام بدین.

۷. Apttus

کاربرد این نرم افزار واسه مدیریت قراردادهاست که طبق زیرساخت نرم افزارهای شرکت Salesforce (یکی از بزرگ ترین شرکتای نرم افزاری) ساخته شده و سامانه ی اون به شرکتا (در هر صنعتی که باشن) کمک می کنه تا بتونن خطر قرارداد رو کاهش دن، اونو مدیریت کنن و بتونن در مدت زمان کمتر معاملات بیشتری رو بکنن.

ترفندها

۱. ایجاد فرصتای طلایی

یکی از مهم ترین روش ها واسه افزایش فروش اجناس یا ارائه خدمات، ایجاد فرصتای طلاییه. از اون جا که زمان این فرصتا محدود در نظر گرفته می شه، مشتری واسه خرید هرچه سریع تر تشویق می شه. مثلا، میشه حراجای چند روزه یا خدمات تخفیفی در مدت مشخص رو نام برد. البته واسه اینکه بهتر نتیجه بگیرین، اول باید با برنامه ریزی قبلی از خیلی وقت قبل این فرصتا رو اعلام کنین تا مشتریان الان و مشتریان پنهون از اون آگاهی داشته باشن.

۲. پکیجا

بعضی وقتا واسه افزایش فروش اجناس تون می تونین بعضی از اونا رو با توجه به ویژگیای مشترکی که دارن (مثل رنگ، طرح، موضوع یا هر چیز دیگر) به شکل پکیج درآرین و به عنوان بسته ویژه بفروشین. می تونین چند محصول رو با هم به شکل پکیج درست کنین و به قیمتی بفروشین که هر کدوم از اجناس پکیج، نسبت به فروش تکی قیمت کمتری داشته باشن. البته در دسته بندی و کامل سازی پکیجا دقت کنین (مثلا، اونا رو واسه یک رده سنی خاص ارائه کنین).

۳. ترتیب دادن برنامه های ویژه

مشتریان عاشق برنامه های سرگرم کننده (به ویژه در رستورانا و مغازه های آنلاین) هستن. مثالای زیر رو ببینین:

مطلب مرتبط :   افزایش عزت نفس با چند روشی که شخصیت شما را می‌سازد

  • فروش ویژه ی فصل یا فروش مناسبتی: اجناس یا خدماتی رو که به یه جور در مورد فصل هستن، تو یه مدت محدود به شکل ویژه (حراج، تخفیف، پکیج و نظایر اون) به فروش برسونین. فروش ویژه ی تعطیلات نوروز یا حراج آخر فصل دو مورد خیلی عادی هستن.
  • موسیقی زنده و سرگرمیای خانوادگی: این برنامه ها در محل کسب وکارتان (حتی در سایتا) به پایبند کردن مشتریان کمک می کنن. مثلا، مشتریان ممکنه وقت بیشتری در محل کارتون (یا سایت تون) بگذرونن تا موسیقی مورد علاقه شون تموم شه. در این مدت ممکنه نظرشون به اجناس دیگری (که متوجه ی اون نشده بودن) جلب شه و پس فروش تون زیاد شه.
  • کمک به خیریه: برنامه های خیریه هم در جذب مشتری خیلی تاثیردارن. مثلا اعلام کنین در ازای مبلغ معینی خرید، ۵% مبلغ به خیریه ی فلان (مشخص کنین کدوم خیریه) پرداخت می شه.

۴. پاداش به خریدار واسه تشویق به خرید بیشتر

  • سفارشات کلی: معمولا سعی کنین واسه مشتریانی که به شکل کلی خرید می کنن، پاداشایی باارزش (که هزینه زیادی نداشته باشه) در نظر بگیرین.
  • هدیه به همراه خرید: بیشتر مشتریان از خریدهایی که یک هدیه ی گرچه کوچیک همراهش باشه لذت می برن. سعی کنین در کنار خرید بعضی از اجناس هدیهای کوچیکی بذارین.
  • ارسال رایگان: واسه تشویق مشتریان به خرید بیشتر (به ویژه در خدمات آنلاین) می تونین اعلام کنین به ازای مبلغ معینی خرید هزینه ارسال اجناس رایگان هستش.
  • عضویت در باشگاه مشتریان: یک از بهترین تکنیکای افزایش فروش در خدمات آنلاین، ایجاد یک باشگاه مشتریان با فایدهایی مثل خبرنامه، کوپن تخفیفی و مثل اینه. اول واسه ورود به باشگاه هزینه ای تنظیم کنین و بعد اعلام کنین کسائی که تا سقف معینی خرید می کنن می تونن به شکل رایگان عضو شن. بعضی شرکتای ارائه دهنده ی خدمات اینترنتی به ازای هربار تمدید و پرداختای به موقع، به مشتریان باشگاه شون امتیاز میدن و اونا می تونن به ازای امتیازشان فایدهایی مثل حجم رایگان و نظایر اونو دریافت کنن.

۵. گارانتی واسه خدمات

ارائه گارانتی می تونه خطری رو که مشتری احساس می کنه از بین ببره و باعث افزایش فروش شه. مثلا بگید که خدمات ارائه شده تا ۹۰ روز گارانتی برگشت پول یا عوض کردن داره.

۸. خدمات اضافی

می تونین به خدمات تون خدمات دیگری هم اضافه کنین. مثلا هنگامی که در حال سرویس کردن پکیج گرمایی هستین، به مشتری بگید با مبلغی ناچیز می تونیم رادیاتورها رو هم واسه تون تمیز کنیم. می خواید این کار رو واسه تون انجام بدیم؟

دسته بندی : Uncategorized

دیدگاهتان را بنویسید