طرح‌های جدید و نوآوری در برنامه هستند حتی با آهنگسازشان صحبت می‌کنند و او یکسال فرصت دارد تا برای تیتراژ برنامه شعر و موسیقی مناسب تهیه کند. و وقتی ماه رمضان می‌آید این برنامه توسط این آدم با برنامه ریزی جلو می‌رود و به همین دلیل است که سوژه‌ها بکر و گپ زدن‌ها بکر می‌شود.
شماره شانزده : برنامه‌ای موفق است که به درستی بتواند نیاز مخاطب را پاسخ بدهد. مثل برنامه گفتگو محور “گلبرگ” که حاج آقای دهنوی در آن نیاز مخاطب جوان خودش را به درستی شناخته بود و جواب می‌داد. حالا یک برنامه موفق عناصری دارد مانند دکور خوب، مجری خوب، پژوهش قبل از برنامه خیلی خوب و درست، توانایی و تسلط تیم برنامه‌ساز به موضوع و مهم‌ترین آنها شناخت مخاطب است.
شماره هفده : برنامه موفق برنامه‌ای است که هم مورد توجه عام قرار بگیرد و هم مورد تحسین کارشناسان قرار باشد. چون اگر فقط مورد توجه مخاطبان خاص باشد یک کار جشنواره‌ای صرف می‌شود و اگر فقط مورد توجه مخاطبان عام باشد در سطح باقی می‌ماند
شماره هجده : برنامه موفق برنامه‌ای است که بتواند آن پیامی را که برایش تعریف شده است به مخاطبش منتقل بکند حالا اگر این پیام به درستی منتقل شد و اثر خودش را گذاشت خوب طبیعتا توانسته است آن اثر‌گذاری مطلوب را برای خودش لحاظ بکند اما اگر پیام را به درستی منتقل بکند ولی اثر نگذارد نمی‌توان گفت این برنامه برنامه‌ای ناموفق بوده است. برنامه موفقیت خودش را در انتقال پیام داشته است منتهی اثرگذاری به عوامل دیگری نیز برمی‌گردد که حالا یه بخشی از آن خود آن برنامه است شرایط محیطی هم می‌تواند در اثرگذاری تأثیرگذار باشد
شماره نونزده : اصولا معیار سنجش موفقیت محتوای رسانه ها در هر نظام رسانه‌ای، میزان استقبال دریافت‌کنندگان یا استفاده کنندگان از آن محتواست. در مورد برنامه‌ها ی تلویزیونی نیز به همین ترتیب، میزان کمّی مخاطب، ملاک موفقیت برنامه است. به عبارت دیگر، وقتی برنامه‌ای آنقدر قدرتمند باشد که بینندگان نتوانند کانال عوض کنند، می‌شود گفت برنامه موفق بوده است.

مطلب مرتبط :   ، شورا، شهری، شهروندان، شهردار، حکمرانی

ر