دانلود پایان نامه

سیاست‏های مصوب موردنیاز برای تسهیلات پشتیبان در هنگام مواجه شدن با کمبود موجودی
نحوه و زمان بندی ترویج های بازاریابی
برنامه‏ریزی، پارامترهایی را مشخص می کند که طی آن یک زنجیره برای یک دوره‏ی زمانی معین کار می‏کند. در فاز برنامه‏ریزی، شرکت‏ها باید عدم قطعیت در تقاضا، نرخ‏های ارز و رقابت در یک دوره‏ی زمانی مربوطه را در تصمیماتشان لحاظ کنند.
ب) فاز عملیاتی: افق زمانی، معادل روزانه یا هفتگی بوده و شرکت‏ها در این فاز، تصمیمتی در مورد سفارش ها خاص مشتریان می‏گیرند. در سطح عملیاتی، ترکیب زنجیره ثابت بوده، سیاست‏های برنامه‏ریزی نیز از قبل تعریف شده هستند. هدف اصلی زنجیره در این فاز، رسیدن به سیاست‏های عملیاتی به بهترین شکل ممکن است. شرکت‏ها در طول این فاز، سفارش ها خاص را به موجودی‏ها یا تولید اختصاص داده، تاریخی را برای برآورده سازی سفارش تعیین می‏کنند، فهرست اقلام استخراجی از انبار را تهیه می‏کنند، روش ارسال یک سفارش را مشخص کرده و زمان بندی تحویل کامیون‏ها را تعیین و سفارش ها لازمه‏ی از سطح بالاتر را صادر می‏کنند. ازآنجایی که تصمیمات عملیاتی، کوتاه‏مدت هستند، معمولاً عدم قطعیت کمتری در مورد اطلاعات تقاضا برای آن ها وجود دارد. هدف عمده‏ی این فاز عملیاتی، بهره‏گیری از کاهش عدم قطعیت و بهینه‏سازی عملکرد با توجه به محدودیت‏های اعمال شده از طریق سیاست‏های برنامه‏ریزی است.
در این پایان‏نامه ترکیبی از فازهای راهبردی و برنامه‏ریزی برای زنجیره‏ی تأمین موردبحث، در نظر گرفته شده است. [5]
زنجیره‏ی پاسخ‏گو و کارا
هر زنجیره تأمین دارای دو بعد پاسخ‏گویی و کارایی می‏باشد که در ذیل توضیح داده می شوند:
پاسخ‏گویی زنجیره، شامل توانایی زنجیره در انجام موارد زیر است (کارلسون و همکاران، 2005): [4]
پاسخ به اندازه ی دسته‏های متفاوت تقاضا
برآورده کردن تقاضا در زمان تدارکات کوتاه
پاسخ به تنوع زیاد محصولات درخواستی
ارائه محصولات نو و متکبرانه
ارائه محصولات با سطح خدمت بالا
کارایی زنجیره، شامل هزینه ساخت و تحویل به مشتری است.
بالا بردن سطح پاسخ‏گویی مستلزم صرف هزینه است. شکل 1-1 کمترین هزینه ممکن برای رسیدن به سطح مشخص از پاسخ‏گویی را نشان می‏دهد.
شکل ‏11- کمترین هزینه ممکن برای رسیدن به سطح مشخص از پاسخ‏گویی [1].
پاسخ‏گویی
کارایی
بسیار پاسخگو
شرکت دل که کامپیوترهای شخصی متنوع را چند روزه تحویل می‏دهند.
تا حدی پاسخگو
خودروسازانی ه در عرض دو هنفته تعداد زیادی محصول مختلف تحویل می‏دهند.
تا حدودی کارا
سازندهای سنتی پوشاک که زمان تدارک تولید چند هفته‏ای دارند.
بسیار کارا
کارخانجات فولادسازی که زمانبندی تولید از ماهها قبل با انعطاف‏پذیری کمی تعیین می‏شود.