دانلود پایان نامه

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوندبرای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  40y.ir  مراجعه نمایید.

رشته حقوق همه گرایش ها : عمومی ، جزا و جرم شناسی ، بین الملل،خصوصی…

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

یکی از نقاط ضعف اساسی در اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده است. در غنا، در واقع، پایین‌بودن سطح آستانه معافیت یکی از دلایل شکست مالیات بر ارزش‌افزوده در سال 1995 به شمار می‌رود. یکی از تفاوت‌های اصلی اجرای مجدد مالیات بر ارزش‌افزوده در غنا در سال 1999، سطح آستانه معافیت بالای آن است (75 هزاردلار که در مقایسه با سطح آستانه معافیت 20هزاردلار قبلی بسیار بالاست) در مورد اوگاندا نیز مالیات بر ارزش‌افزوده در سال 1996 تا نزدیکی شکست پیش رفت،‌ این شکست تا حد زیادی به پایین‌بودن سطح آستانه معافیت مربوط می‌شد که برای رفع آن، سطح آستانه معافیت را پس از 5ماه از معرفی مالیات بر ارزش‌افزوده از 20 هزار دلار به 50 هزار دلار افزایش دادند. در قانون مالیات بر ارزش افزوده سوئیس از پیش شرط‌های نجام تکالیف مالیاتی بیان گردیده شخصی مشمول مالیات است که درآمدی مرتبط با فعالیت صنفی و یا شغلی مستقل به دست آورد حتی اگر نیت سود وجود نداشته باشد، به شرطی که کالاها، خدمات و نیز مصرف شخصی او در داخل کشور مجموعاً بیش از 100000 فرانک باشد. ضمن این که فعالیت‌ باید مستقل و به صورت حرفه‌ای انجام شود از این رو حقوق بگیران و سازمان‌های عام المنفعه و خیریه که عمدتاً از محل وجوه پرداختی درآمد دارند از این قاعده مستثنی هستند به این ترتیب شخصی که تنها گاهی مثلاً یک بار نه به صورت مداوم به مفهوم صنفی و یا حرفه‌ای از معامله‌ای درآمدی بیش از 100000 فرانک به دست آورد مشمول مالیات نخواهد شد.
استرداد مالیات اضافه پرداختی ـ اگر مالیات پرداختی قابل کسر از مالیات مورد پرداخت شده باشد مازاد آن به شخص مشمول مالیات مسترد می‌گردد. محاسبه این مازاد با مطالبات مالیات بر واردات نیز به قوت خود باقی است، حتی اگر موعد مطالبه این مالیات هنوز نرسیده باشد. ضمن این که اگر شخص مشمول مالیات در پرداخت مالیات خود همیشه تأخیر داشته باشد و یا به دلایل دیگر، مطالبه مالیات از او دشوار باشد سرمایه‌گذاری شخصی و استفاده از مازاد برای اعتبار مالیاتی به قوت خود باقی است یعنی از مازاد را می‌توان با بدهی‌های مانده دوره‌های پیشین و یا با بدهی‌های قابل انتظار در دوره‌های آتی محاسبه نمود.
ـ استرداد مالیات ـ در صورتی که مالیات پرداختی قابل کسر بیشتر از مالیات پرداختنی باشد مازاد مالیات به شخص مشمول مسترد می‌شود. در صورتی که مازاد مالیات پرداختنی یا هر گونه مابه التفاوت دیگر به نفع شخص مشمول از زمان دریافت صورت مالیاتی با تقاضای کتبی استرداد مابه التفاوت توسط سازمان مالیات‌های فدرال مسترد شود، بهره جبرانی به همان نرخ بهره مدت دار تا زمان استرداد در نظر گرفته می‌وشد. مبالغی که به اشتباه از شخص مشمول مطالبه شده و به وی مسترد می‌شود نیز بهره جبرانی تعلق می‌گیرد.
ـ استرداد مالیات در صورت خروج مجدد ـ مالیاتی که در هنگام واردات مطالبه می‌شود بنا به درخواست مؤدی مسترد می‌گردد در صورتی برای کالا بدون فروش قبلی به شخص ثالث در چارچوب یک معامله در داخل کشور و بدون استفاده و بدون تغییر مجدداً خارج شود
ـ وضع ضمانت اجرا و مقررات کیفری در قانون مالیات‌ بر ارزش افزوده سوئیس ـ کسی که با نیت قبلی برای خود و یا دیگری مزیت مالیاتی غیر قانونی ایجاد نماید یعنی از پرداخت مالیات اجتناب نماید حق بخشودگی، جبران مالیاتی، استرداد یا کسر غیر قانونی مالیات را برای خود ایجاد کند جریمه پرداخت خواهند نمود برای تلاش و همکاری در جهت اجتناب از پرداخت مالیات جریمه تعلق می‌گیرد کسی که با رفتار غیر مسئولانه برای خود و یا شخص دیگر مزیت مالیاتی غیر قانونی ایجاد می‌کند جریمه می‌گردد
لازم به ذکر است تا زمانی که قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوبات دیگری در نظر گرفته نشده باشد قوانین فدرال در مورد حقوق کیفری اعمال می‌گردد سازمان مالیات بر ارزش افزوده اداره تصمیم گیرنده و پیگیر در مورد مالیات داخل کشور و در مورد مالیات بر واردات اداره کل گمرک تصمیم گیرنده و پیگیر می‌باشد. در آخری اعمال جریمه مضاعف برای موارد مشابه منع گردیده است. در چارچوب مراحل حقوقی بخشودگی مالیات، سازمان مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند با این بخشودگی موافقت نماید.
مرور زمان مالیات بر ارزش افزوده در سوئیس ـ مطالبات مالیاتی 5 سال پس از اتمام سال رسمی که طی آن ایجاد شده‌اند، مشمول مرور زمان خواهد شد. با هر گونه اقدام جهت اخذ مالیات و با هر گونه تصحیح از طرف سازمان مالیات بر ارزش افزوده مرور زمان متوقف می‌شود. حتی اعلام به شخص مشمول مالیات جهت پرداخت بدهی مالیاتی برای توقف مرور زمان کفایت می‌کند
تأمین مالیات ـ در موارد موضوع ماده سازمان مالیات‌های فدرال می‌تواند برای مالیات‌ها، بهره‌ها یا هزینه‌ها، حتی اگر تصمیم گیری در مورد آن‌ها قطعی نشده باشد یا سررسید آن‌ها فرا نرسیده باشد تقاضای تأمین نماید.
فصل دوم ـ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در آمریکا
ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد را در میان کشورهای جهان در اختیار دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور نزدیک به ۱۳٫۸۶ تریلیون دلار است. این در حالی است که ۱۵ کشور صاحب ارز یورو در اتحادیه اروپا (موسوم به یوروزون) مجموعاً به تولید ناخالص داخلی ۱۴٫۴۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۷ دست یافتند. همچنین ایالات متحده دارای یکی از مترقی‌ترین سیستم‌های مالیاتی در جهان صنعتی است. منظور از مالیات مترقی افزایش نرخ مالیات و قرارگرفتن پایه مشمولیت مالیات می‌باشد. دریافت این مالیات بیشتر شامل افرادی می‌شود، که بیش از یک درصد از درآمد آن‌ها از پرداخت مالیات افراد کم درآمد بیشتر است. بسیاری از هزینه‌های مربوط به کسب و کار درآمد مشمول مالیات را کاهش می دهد.
ایالات متحده آمریکا شامل یک جمهوری فدرال به همراه دولت و دولتهای محلی خود مختار است. قوانین مالیاتی در این کشور بر مبنای هر یک از این سطوح اعمال می شود. به عبارتی دیگر قوانین مالیاتی ایالتی متفاوت از قوانین فدرال است.
منابع اصلی قوانین مالیاتی در آمریکا عبارتند از: مالیات بر درآمد، حقوق و دستمزد، اموال، فروش، واردات، املاک و هدایا.
مالیات بر درآمد خالص در مورد شرکت‌های فدرال، دولت و برخی از دولت‌های محلی اعمال شده است. درآمد مشمول مالیات تحت قوانین حسابداری مالیاتی و اصول حسابداری تنظیم شده و شامل هرنوع درآمد حاصل از هر منبعی می‌باشد.
مالیات بر حقوق و دستمزد‌، شامل دولت‌های ایالتی و فدرال یکسان است‌. حداقل مالیات جایگزین (ATM)‌، مالیات بر درآمد تحمیل شده توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا بر روی افراد‌، شرکت‌ها‌، املاک و مستغلات است. در مورد مالیات بر درآمد شرکت‌ها نرخ آن بین ۱۵ % تا ۳۵ % مصوب شده است‌. جالب است بدانید باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین مالیات‌، مربوط به مالیات بر نرخ زمین است .
خزانه ملی آمریکا از آمریکاییان مالیات بر درآمد (income tax) و مالیات فروش (sales tax) هر ساله اخذ می‌کند. مقدار این مالیات ثابت نبوده و بین ۱۰٪ تا ۳۵٪ متغیر است.
بطور کلی قوانین مالیاتی جمهوری فدرال عبارتند از :
مالیات بر حداقل جایگزین
مالیات بر سود سرمایه

مالیات شرکتها
مالیات املاک
مالیات حقوق و دستمزد
مالیات بر درآمد
مالیات هدیه
مالیات عایدات
و بطور کلی مالیات ایالات محلی عبارتند از :
مالیات بر ارزش اراضی
مالیات بر املاک
مالیات بر درآمد ایالتی
مالیات بر فروش کالا
مالیات بر درآمد ـ مالیات بر درآمد خالص افراد و شرکت‌ها توسط دولت فدرال، ایالتی و برخی دولت‌های محلی وضع می‌شود. موضوع درآمدی که مالیات بر آن وضع می‌شود توسط قانون مالیاتی، نه اصول حسابداری، مشخص شده است و تقریباً تمام درآمدها از هر منبعی را شامل می‌شود. کانال‌های اصلی پرداخت مالیات بر درآمد شامل موارد زیر است:

کارمندان، مالیات ماهانه از درآمد آنها کسر می شود.
افراد دارای شغل آزاد، پرداخت 3 ماهه مالیات تخمینی
افراد بیکار که دارای درآمد کافی برای پرداخت مالیات 3 ماهه هستند
مالیات حداقلی جایگزین ـ برای افرادی که مبادرت به کاهش سهم مالیاتی خود می‌کنند که برمبنای قابل تخمین قابل پرداخت است. نرخ مالیات بر درآمد فدرال در آمریکا از 15درصد تا 35درصد است که البته این نرخ در ایالت های مختلف و بر اساس قوانین آن ها می تواند متفاوت باشد.
مالیات بر حقوق و دستمزد ـ این مالیات در سطح فدرال و ایالتی وضع می شود و شامل امنیت اجتماعی، مالیات بیکاری و مالیات مراقبت های پزشکی است که بر هر دوی کارگر و کارفرما با نرخ ترکیبی 15.3درصد ( 13.3 برای سال 2011) وضع می شود. مالیات امنیت اجتماعی درصورتی که میزان دستمزد به 106800دلار از سال 2009تا 2011 برسد، بر افراد وضع می شود. این مالیات به عنوان درصدی از حقوق مشمول مالیات وضع می شود. برای سال 2009حداکثر مالیات معمولی به ازای هر کارگر زیر 1000 دلار تعیین شده است.
مالیات بر دارایی ـ مالیات بر دارایی براساس ارزش بازاری دارایی افراد توسط دولت فدرال و ایالتی وضع می شود. این نوع مالیات بر دارایی های تجاری و املاک افراد وضع می شود. نرخ مالیات بر دارایی بسیار گسترده و متفاوت است.
مالیات بر فروش و مصرف ـ‌ این مالیات بر قیمت خرده فروشی بسیاری از کالاها و خدمات ارائه شده توسط دولت‌های ایالتی و افراد وضع می شود. نرخ مالیات بر فروش بین 1درصد تا 16درصد متغیر است، که این میزان تغییر بر اساس کالاها و خدمات مختلف ارائه شده است.
مالیات بر درآمد و تعرفه گمرکی ـ این مالیات بر بسیاری از کالاهای وارداتی به کشور آمریکا وضع می شود. این مالیات قبل از این که کالا به طور قانونی وارد شود باید پرداخت شود. نرخ این مالیات از 0 درصد تا 20درصد و براساس نوع کالای وارداتی متفاوت است.
مالیات بر کسب سرمایه ـ سرمایه‌ای که از فروش دارایی به دست می‌آید مشمول مالیات می‌شود. اصطلاح کسب خالص سرمایه به معنای منفعت سرمایه‌ای به دست آمده در یک دوره بلند مدت یک ساله است که میزان ضرر سرمایه‌ای کسر می‌شود. بیشترین نرخ مالیات 15درصد است
از جمله مالیات‌های دیگر در آمریکا می‌توان به مالیات به سود سهام، مالیات بر ارث، مالیات بر میزان تاثیر بر محیط زیست، مالیات به مواد نفتی، مالیات بر کالاهای لوکس، مالیات بر سرمایه گذاری، و غیره اشاره کرد. تعداد مالیات ها در آمریکا حدود 50 نوع مالیات مختلف در بخش‌های اصلی این کشور است. . بسیاری از ایالات نیز به نوبه خود از شهروندان ساکن در ایالت خود مالیات بر درآمد و مالیات مالکیت زمین (property tax) نیز دریافت می‌کنند. ایالات زیر از این قانون مستثنا بوده و از شهروندان خود مالیات بر درآمد نمی‌گیرند: تگزاس، آلاسکا، نوادا، داکوتای جنوبی، فلوریدا، واشینگتن، و وایومینگ.
آمریکا و استرالیا مالیات بر ارزش افزوده را در سطح فدرال ندارند. (بخشی از دلیل امر مشکلاتی است که در معرفی این نوع از مالیات در سطح دولتهای فدرال ایجاد می شود)، البته هر دو کشور نحوه اجرای این نوع از مالیات را بطور دقیق در دست بررسی دارند. دلیل اصلی توجه به مالیات بر ارزش افزوده، کاهش کسری بودجه، توان بالقوه جهت جنبه درآمدی عظیم آن است. به دلیل پایه گسترده مالیات بر ارزش افزوده‌، نرخ مالیاتی پایین تری، برای نیل به درآمد مورد نظر لازم می آید. هر چه پایه مالیات بر ارزش افزوده گسترده تر باشد، نظام مالیاتی کاراتر خواهد بود. در آمریکابه ازاء هر یک درصد وضع مالیات بر ارزش افزوده، درآمد خالص به طور تقریبی 8/37 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
در چند دهه گذشته طرح‌های پیشنهادی زیادی برای مالیات بر ارزش افزده در ایالات متحده ارائه شده است. انگیزه ارائه این طرح‌های پیشنهادی تا حد زیادی به این دلیل است که مالیات بر ارزش افزوده نسبت به مالیات بردرآمد و فروش کمتر اختلال زا است. اخیراً مالیات بر ارزش افزوده به منظور کاهش کسری بودجه یا به منظور ابزاری برای تأمین هزینه های بهبود امور بهداشتی وضع شده‌اند.
طرح‌های پیشنهادی مختلف برای مالیات بر ارزش افزوده در سطوح ایالت و فدرال را مطرح گردیده و هزینه‌ها و فایده‌های ممکن و نیز درآمد احتمالی ناشی از این نوع مالیات را مورد بحث قرار می‌دهد.
1 ـ طرح‌های اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده ایالت متحده آمریکا
اجرای مالیات بر ارزش افزوده در سطح فدرال به زمان ارائه طرح پیشنهادی توسط آدامز در 1921 بر می گردد. در 1972 مالیات بر ارزش افزوده به عنوان منبع درآمدی که جایگزین مالیات‌های املاک مسکونی شود، توصیه شد‌. پس از آن قانون تجدید ساختار مالیاتی مصوب سال 1979 شامل یک طرح پیشنهادی برای مالیات بر ارزش افزوده به شیوه اروپایی با نرخ‌های چندگانه از 15-10 درصد بود. در 1985 مالیات بر ارزش افزوده 8% درصدی (برای مرحله تولیدات کارخانه‌ای) پیشنهاد شد تا درآمد برای «مورد خاص» را افزایش دهد، اما به دلیل این که هزینه‌های اجرایی این طرح بیشتر از درآمدهای پروژه بود، شکست خورد هم چنین در 1985 سناتور راث «مالیات بر انتقال فعالیت‌های تجاری» را پیشنهاد کرد، که مالیات بر ارزش افزوده از نوع کاهشی بود. در این روش بنگاه‌ها ارزش افزوده خود را با کسر هزینه نهاده‌های مشمول مالیات از فروش خود، محاسبه می‌کردند. در 1987 در طرح مردمی صورت حساب تجاری که توسط سناتور هولینگز معرفی شد، مالیات بر ارزش افزوده‌ای به شیوه اروپایی با نرخ 10 درصد اعمال شد.
اخیراً آرمی از نمایندگان مجلس یک مدل «مالیات یکسان» بر اساس مالیات بر مصرف مستقیم را که ابتدا توسط هالی و رابو سکا (1985) تشریح شد، پیشنهاد داده است. این طرح یک نرخ مالیاتی تقریباً 17 درصدی را برای درآمد ناشی از فعالیت تجاری منهای هزینه‌های سرمایه، نیروی کار و کالاهای واسطه‌ای، وضع می‌کند. یک نرخ مشابه برای درآمد نیروی کار بعد از کسر مبلغ 13100 دلار برای افراد مجرد یا 26200 دلار برای یک زوج منظور می شود. بازدهی پس اندازها که شامل سود سرمایه نیز هست، در سطح اشخاص قابل مالیات ستانی نخواهد بود.
در 1994 دو طرح پیشنهادی در مورد مالیات های مستقیم بر مصرف توسط سناتور هابورن و دانفورث و مینسی ونان ارائه شد . پیشنهاد این دو طرح، حذف مالیات بر در آمد شرکت ها به نفع وصول و وضع مالیات بر مصرف و به سبک خنثی بودن درآمد بود. اگرچه این دو طرح تفاوت‌های زیادی دارند، لیکن در هر دو، بنگاه ها باید تمام خرید‌های کالاها و خدمات را از درآمد ناخالص کسر کرده و مالیات تقریباً 10 درصد بر تفاوت آن ها بپردازد
به طور خلاصه، مزیت اصلی مالیات بر ارزش افزوده در مقایسه با اشکال دیگر مالیات آن است که مالیات بر مصرف نسبت به مالیات بر درآمد نیروی کار یا سایر درآمد‌ها اختلال کمتری ایجاد می‌کند. در نتیجه، اکثر تخمین‌ها اشاره دارد که استفاده از مالیات بر ارزش افزوده به منظور کاهش کسری بودجه، می تواند تولید بالقوه را در بلند مدت افزایش دهد. عدم مزیت مالیات بر ارزش افزوده هزینه‌های اجرائی قابل توجه آن هنگام اعمال مالیات و هم چنین خاصیت تنازلی بودن آن است.
مالیات بر ارزش فزوده بدین دلیل این که از مالیات‌های فروش و غیر مستقیم کاملاً متمایز است که در هر مرحله از تولید وضع می شود با اخذ مالیات صرفاً از

مطلب مرتبط :   پایان نامه ارشد رایگان حقوق : امر به معروف و نهی از منکر