دانلود پایان نامه

آن هستند، تعریف می‌کند.

دانلود پایان نامه

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوندبرای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  40y.ir  مراجعه نمایید.

رشته حقوق همه گرایش ها : عمومی ، جزا و جرم شناسی ، بین الملل،خصوصی…

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

کنفدراسیون
مالیات بردرآمد
مالیات بر سود خالص
مالیات تکلیف
مالیات بر معافیت از خدمت نظام وظیفه و ادارات دولتی
مالیات بر ارزش افزوده
حق تمبر
مالیات تنباکو
مالیات آبجو
مالیات بر مشروبات تقطیری
مالیات بر روغن های معدنی
مالیات بر وسائل نقلیه موتوری
عوارض گمرکی عوارض واردات و صادرات
26 کانتون ـ هر 26 استان قوانین و مقررات و سطوح مالیاتی مخصوص به خود دارند
مالیات بردرآمد و ثروت
مالیات سرانه یا مالیات خانوار
مایات بر سود خالص و سرمایه
مالیات بر ارث و هبه
مالیات بر منافع سرمایه ای
مالیات بر املاک
مالیات بر انتقال اموال غیر منقول
مالیات بر وسایل نقلیه موتوری
مالیات بر امور تفریحی
مالیات بر سگ
حق تمبر
مالیات بر نیروگا ه های آبی

مالیات های مختلف
3000 شهرداری ـ‌تحت قوانین استانی، شهرداری‌ها نرخ مالیاتی خود را به طور مستقل تعیین می‌کنند.
مالیات بر درآمد و ثروت ویژه
مالیات سرانه یا مالیات خانوار
مالیات بر سود خالص و سرمایه
مالیات بر ارث وهبه
مالیات بر منافه سرمایه ای
مالیات بر املاک و مستغلات
مالیات بر انتقال اموال غیر منقول
مالیات بر تجارت
مالیات سگ
مالیات بر امور تفریحی
مالیات های مختلف
با عنایت به مراتب فوق مشخص می‌گردد مالیات فدرال درصدی از مالیات استانی است بنابراین مقدار مالیات از استانی به استان دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است
1 ـ جایگاه و اهداف اجرایی مالیات بر ارزش افزوده در این نظام مالیاتی
در سال ۱۹۹۵سوئیس به جای سیستم قدیمی مالیات بر عایدات مشابه همسایگان اروپایی ‏خودمالیات بر ارزش افزوده رابه مرحله اجراگذاشت. مالیات بر ارزش افزوده بر تمامی کالاها ‏وخدمات ارائه شده بسته میشود. همچنین همه کالاهاوخدمات وارداتی مشمول این مالیات اعمال می‌شود.‏ همانطور که در پیش گفته شد به طور کلی مالیات‌ها به انواع فدرال، ‌ایالتی و عوارض شهری تقسیم می‌شوند. امروزه مالیات مستقیم فدرال همراه با مالیات بر ارزش افزوده، از مهمترین مالیات‌ها برای دولت فدرال محسوب می شوند. آنچه که را که قانون حاضر‌، مشمول مالیات بر ارزش افزوده یا خارج از شمول یا معاف از آن است، در کانتون‌ها یا کمون‌ها مشمول مالیات مشابهی نمی‌باشد. (ماده 134 قانون اساسی فدرال) سازمان مالیات‌های فدرال مالیات مزبور را اخذمی کند و این سازمان هرگونه دستورالعمل مربوطه را تعیین و تصمیمات لازم را که صراحتاً در صلاحیت مرجع دیگری نباشد اتخاذ می‌کند.
در سال 1960 مالیات بر فروش (general sales tax) وضع گردید که به مرور نرخ این مالیات افزایش یافت که بعدها مالیات بر ارزش افزوده جایگزین آن شد.
مردم و جامعه سوئیس در همه پرسی 28 نوامبر 1993 قوانین مالی جدید را پذیرفتند. بر این اساس از اول ژانویه 1995 دولت اجازه یافت مالیات بر میزان کارکرد (مالیات بر ارزش افزوده ) را که عبارتست از مالیات بر کالاها، خدمات و مصارف شخصی و نیز واردات دریافت نماید (مواد 130 و 196 بند 14 قانون اساسی) مصوبه نخست مالیات بر ارزش افزوده (بر اساس مصوبه مورخ 22/6/1994 و نیز دستورالعمل‌های مختلف) که بر مبنای مصوبات قانونی مجلس و سازمان مالیات‌های فدرال تعیین گردید تا تاریخ 31 دسامبر 2000 لازم الاجرا بوده است. مالیات بر ارزش افزوده در یکم ژانویه سال 1995 به اجرا درآمد، انگیزه تغییر در سیستم مالیات بر گردش کالا و خدمات به مالیات بر ارزش افزوده در اصل این حقیقت بود که مالیات بر ارزش افزوده در تمام کشورهای عضو جامعه اروپا نیز بنیاد نهاده شده بود. مبنای قانونی مالیات بر ارزش افزوده، دستور العمل شورای فدرال صادره در تاریخ 22 ژوئن 1994 است.
قوانین مصوب شورای فدرال در خصوص مالیات بر ارزش افزوده مورخ دوم سپتامبر 1999 و نیز مصوبه جدید مالیات بر ارزش افزوده (بر اساس قانون اساسی) مورخ 29 مارس 2000 و همچنین مصوبات اجرایی مختلف دیگر از تاریخ اول ژانویه 2001 از سوی سازمان مالیات‌های فدرال سوئیس قابل اجرا گردید.
کنفدراسیون فدرال سوئیس بر اساس ماده (130) قانون اساسی فدرال و با توجه به نظر شورای فدرال در تاریخ 25 ژوئن 2008 قانون مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح نموده است.
نسبت به کل درآمدها،‌ مالیات بر ارزش افزوده مهمترین منبع مالی دولت می‌باشد. درآ«د حاصل از این مالیات در سال 2001 حدوداً بالغ بر 17 میلیارد فرانک، یعنی 35 درصد کل درآمد مالیاتی دولت بوده است (این رقم در بودجه سال 2002 به 6/17 میلیارد فرانک بالغ گردید)
کنفدراسیون در هر مرحله از روند تولید و توزیع مالیات بر ارزش افزوده پس از کسر مالیات پراختی دریافت می‌کند که تهاتر یا کسر اعتبار مالیاتی دریافت مالیات به ویژه بر اساس اصل بی طرفی در رقابت صورت می‌پذیرد. از نظر تأثیر اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که بر مصرف اثر می‌گذارد یعنی اصولاً مصرف نهایی کالای خریداری شده و خدمات دریافت شده مشمول مالیات است اصولاً مالیات بر ارزش افزوده بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی، اقتصادی و شخصی مصرف کننده مطالبه می‌شود به دلایل سیاست‌های اجتماعی بر مبنای قانون بسیاری از فعالیت‌های مربوط به مایحتاج اولیه و کالاهای اساسی از شمول مالیات خارج شده و یا در میزان مالیات تخفیفی منظور شده است این در حالی است که طی سال‌های گذشته در عناوین روزنامه‌ها چنین خوانده می‌شد: «سوئیس نیمی از درآمد خود را در خارج از کشور به دست می‌آورد» سود حاصل از معاملات خارجی در قدرت اقتصادی سوئیس سهم عمده‌ای دارد. در این خصوص مالیات بر ارزش افزوده نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. برای تقویت صادرات و اجتناب از زیان‌های ناشی از رقابت بین شرکت‌های سوئیسی در بازارهای خارجی، تجارت در خارج به طور کلی معاف از مالیات بر میزان کارکرد است به این ترتیب بنگاه‌های سوئیسی می‌توانند بدون بار مالیاتی در بازارهای خارجی به رقابت بپردازند. بدینگونه فعالیت‌های تجاری تنها مشمول قوانین مالیات بر میزان کارکرد در کشور مربوطه خواهند بود. در راستای حمایت صنعت توریسم خدمات هتلداری دارای نرخ مالیاتی ویژه است.
2 ـ اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سوییس
مطالبه مالیات بر ارزش افزوده تنها در اختیار دولت سوئیس است. کانتون‌ها در اجرای مالیات بر ارزش افزوده و مطالبه آن دخالتی ندارند و از وجوهات دریافتی این مالیات نیز مستقیماً بهره‌مند نمی‌گردند. کانتون‌ها و کمون‌ها مجاز نیستند بر فعالیت‌هایی که دولت سوئیس مشمول مالیات بر ارزش افزوده قرار داده و یا از شمول آن خارج نموده هیچگونه مالیات مشابهی وضع نمایند.
مالیات بر ارزش افزوده در داخل کشور یعنی در تمامی خاک سوئیس به جز مناطق آزاد گمرکی (بنادر و انبارهای بدون گمرک) اخذ می‌گردد. مالیات بر معاملات داخل کشور توسط سازمان مالیات بر ارزش افزوده مطالبه می‌شود این سازمان تمامی دستورالعمل‌ها و تصمیماتی را صادر می‌کند که صدور آن‌ها مشخصاً وظیفه سازمان دیگری نباشد.
مالیات بر ارزش افزوده مالیات برمصارف عمومی است که بر همه مراحل تولید، توزیع و واردات کالا، صنایع خدماتی داخلی، کسب خدمات از خارج وضع می‌شود. نظر به این که این مالیاتی است که بر فرآیند گردش اقتصادی یعنی داد و ستد کالا یا ارائه خدمات وضع می‌گردد مالیات بر گردش اقتصادی گفته می‌شود. از آنجائیکه مالیات بر ارزش افزوده طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته بر مصرف کننده تحمیل می‌شود معمولاً از طریق گنجاندن آن در قیمت فروش یا به عنوان یک قلم جداگانه در صورتحساب به او منتقل می‌شود. فقط آن‌هایی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند ممکن است اشاره‌ای به این مالیات داشته باشند.
در مالیات بر ارزش افزوده صاحب حرفه یا شغل بدهکار مالیاتی محسوب می‌گردد اگر این فرد معامله‌ای انجام دهد مالیات بر ارزش افزوده متعلق را همراه با قیمت به خریدار منتقل می‌کند بنابراین مالیات بر ارزش افزوده به عهده دریافت کننده خصوصی یا مصرف کننده است (کسی که بار اقتصادی بر دوش او است و باید علاوه بر پرداخت قیمت کالا، مالیات بر ارزش افزوده را که همراه با قیمت می‌باشد تقبل نماید) بنابراین مالیات بر ارزش افزوده در این سیستم مالیات غیر مستقیم است بعد از اتمام دوره مالیاتی (یک ساله) صاحب شغل باید صورتحسابی ارائه دهد که در آن میزان مالیات پرداختی و یا مازاد آن را خود محاسبه نموده است (اصل خوداظهاری) در مالیات بر واردات کالا مطالبه مالیات از طریق اداره گمرک و بر اساس اظهارنامه مبتنی بر قوانین گمرکی انجام می‌شود. در این سیستم فرآیند اظهار و محاسبه مالیات به گونه‌ای ترکیبی است
نرخ های مالیاتی
میزان مالیات به نرخ استاندارد، 8% هر فروش مشمول مالیات است، در مورد کالاهای موجود در گروه های خاص زیر نرخ کاهش یافته 5/2% بکار برده می شود:
غذا و آشامیدنی ها، به استثناء نوشابه های الکلی
گاو، طیور، ماهی.
دانه ها، گیاهان زنده، گلهای چیدنی.
غلات.
علوفه و کود و غیره.
دارو.
روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، و دیگر مطالب چاپ شده خاص:
خدمات شرکت های رادیویی و تلویزیونی0استثناء:نرخ های استاندارد برای فعالیت‌ها با ماهیت تجاری) برای صنعت هتل داری و مهمان سراها نرخ خاص 3.8% بکار می رود.
مالیات به نرخ 8/3% در مورد درآمد خدمات مهمانپذیر، هتل‌ها و مراکز استراحتی درمانی و مکان‌های مشابه (اجاره خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌های تفریحی و اتاق میهمان،کمپ‌های عمومی و …) اعمال می‌گردد.
محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در این سیستم:
به موجب ماده (34) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مارس 2013 دوره مالیاتی دوره یکساله است. سازمان مالیات‌های فدرال بنا به درخواست شخص مشمول مالیات، در موارد موجه با تعیین شرایط لازم، دوره‌های مالیاتی دیگر را مجاز اعلام می‌کند. در مورد مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب‌هایی که ارائه دهنده برای عرضه کالا و خدمات خود تنظیم می‌کند می‌تواند مبلغ مالیات و بهاء را یکجا ذکر کند در این صورت درج نرخ مالیاتی باید انجام شود. مبلغ مالیات پرداختی توسط مؤدی مشمول مالیات، بر اساس شرایط خاص به عنوان مالیات پرداختی قابل کسر است.
تأکید می‌گردد در صورتی که عملیاتی خارج از شمول مالیات باشد نمی‌توان مالیات مربوط به عرضه و واردات کالا و خدمات برای استفاده و مصرف در قلمرو سوئیس یا خارج از کشور را به عنوان مالیات پرداختی کسر نمود فهرست عملیات خارج از شمول مالیات به موجب ماده (21) قانون از جمله خدمات حمل و نقل کالا که مشمول خدمات مختص مقررات پستی می‌شود، مراقبت‌ها و معالجات پزشکی و سایر خدمات مراقبتی، عرضه اعضای بدن انسان، عملیات نهادهای مددکاری اجتماعی، عملیات مربوط به حمایت از کودکان و نوجوانان، خدمات تشکیلات غیر انتفاعی و خدمات فرهنگی و …. تعیین گردیده است.
مبنای محاسبه مالیات بر خدمات و تحویل کالاهای داخلی، توافقی و با توجه به پرداخت‌های ناخالص وصول شده است که پیش از پرداخت مالیات از جمع شدن مالیات جلوگیری می‌کند (خرید‌های مشمول مالیات و مالیات بر گردش کالا و خدمات): هر شخص مشمول مالیات می تواند جمع مبلغ کل پیش پرداخت مالیات ها را از مالیات های ناخالص گردش معاملات خود کسر کند.(اصل تمام مرحله ای نهایی).
قانون بین گردش معاملاتی که معاف از مالیات هستند و آنهایی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شوند تمایز قائل است به گردش معاملات مستثنی شده مالیاتی تعلق نمی‌گیرد. در مورد استثنائات، کسر پیش پرداخت مالیات برای مالیات‌هایی که در به وجود آوردن گردش معامله پرداخت می‌شود، وجود ندارد (‌معافیت ساختگی از مالیات ها) خدماتی که در حوزه های بهداشت، خدمات اجتماعی، تامین اجتماعی، آموزش، آموزش و مراقبت از کودکان و جوانان، فعالیت های فرهنگی، فروش انواع بیمه نامه ها، گردش معامله در حوزه پول و بودجه (به استثنای اداره اموال و امور وصول)، تغییر مالکیت دارائی و اجاره بلند مدت آن، قمار، لاتاری، و انواع دیگر بازی های بخت آزمائی، خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها تحت شرایط خاص و فروش تمبرهای پستی داخلی که به همین منظور استفاده می شوند، بویژه از مالیات بر ارزش افزوده مستثنی هستند.
گردش معاملات مربوط به تحویل کالاهای صادراتی، خدمات حمل و نقل برون مرزی و نیز خدماتی که در خارج مورد استفاده قرار می گیرند یا ارزیابی می شوند، از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. کسر پیش پرداخت مالیات برای مالیات هایی مجاز است که برای کالا و خدماتی پرداخت شوند که در ایجاد گردش‌های معاملاتی ضروری هستند.
مالیات در همه مراحل تولید و توزیع مطالبه می‌گردد. به این شکل در اصل کلیه بنگاه‌هایی مشمول مالیات هستند که در تولید، فرآوری و توزیع محصول فعالیت دارند یعنی کارخانه‌ها، شرکت‌های عمده، صاحبان صنایع، فروشندگان جزء و شرکت‌های ساختمانی و یا بنگاه‌هایی که به ارائه خدمات می‌پردازند (سیستم مشمولیت در همه مراحل) علاوه بر این ورود کالا و یا دریافت خدمات از خارج از کشور نیز مشمول مالیات می‌باشد. برای تسویه حساب هر یک از مشمولان مالیاتی با سازمان مالیات بر ارزش افزوده این موارد مورد توجه است:
مؤدی مالیاتی باید تمام خرید و فروش‌های خود را و در صورت لزوم مصرف شخصی خود را در هر دوره مالیاتی اعلام نماید بعد از اعمال کسورات معمول (صادرات، خدماتی که در خارج ارائه می‌گردد فروش در خارج از کشور کاهش بهای خدمات و غیره). باید مالیات بر ارزش افزوده بر اساس نرخ‌های قانونی مالیاتی محاسبه گردد.
برای جلوگیری از مالیات مضاعف، خریدار یا مؤدی مالیاتی می‌تواند مالیات را که از طرف او به فروشنده پرداخت می‌گردد از کل مالیات ناخالص کسر نماید. این کاستن را کاستن مالیات پرداختی می‌نامند کاستن مالیات پرداختی نه تنها شامل خرید کالا و مواد می‌شود بلکه در هنگام خرید لوازم کار و کالاهای سرمایه‌ای نیز انجام می‌شود در مورد عرضه کالاها و خدماتی که در خارج از شمول مالیات بر ارزش افزوده هستند مالیات پرداختی قابل کسر نیست بلکه در مورد عرضه کالاها و خدماتی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده و یا معاف از آن هستند مالیات پرداختی قابل کسر است.
باید شخص مشمول مالیات مبلغ مالیات باقی مانده (مالیات بر میزان کارکرد منهای مالیات پیش پرداخت = بدهی مالیاتی) را به سازمان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نماید مازاد اعتبار مالیاتی به حساب او منظور و یا مسترد می‌شود.
مالیات پرداختی ـ کل مالیات بر میزان کارکرد = مالیات بر ارزش افزوده
این مالیات باید توسط مؤدی مالیاتی به سازمان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت گردد در صورت پرداخت مالیات اضافه (مازاد مالیاتی) این مازاد به حساب مؤدی منظور می‌شود. اگر مالیات پرداختی قابل کسر بیش از مالیات مورد پرداخت باشد، مازاد آن به شخص مشمول مالیات مسترد می‌گردد.
ضمناً به موجب ماده (60) قانون مالیات بر ارزش افزوده سوئیس مالیات وصول شده از واردات بنا به درخواست وی در صورتی که حق کسر مالیات پرداختی محقق نشده باشد و همچنین به شرطی که:
کالا بدون هیچ گونه تغییر در آن مجدداً صادر شود بدون این که قبلاً در چارچوب قرارداد منتهی به عرضه آن در قلمرو سوئیس به شخص ثالثی واگذار یا از آن استفاده شد

مطلب مرتبط :   دانلود رایگان پایان نامه حقوق در مورد شرکت های تجاری