دانلود پایان نامه
کوئرنر و فیتزپاتریک (a2002) در بررسیهای خود نشان دادند که این ابزار از روایی محتوایی، ملاکی و سازهای خوبی برخوردار است. به نظر آنها با توجه به اینکه این ابزار تمام رفتارهای مربوط به دو بعد جهتگیری گفتوشنود و همنوایی را درنظر میگیرد از روایی محتوایی برخوردار است. علاوه بر این از آنجا که چندین بررسی نشان داده است. بین ابعاد این ابزار و مقیاس قدیمی مکلئود و چفی (1972، به نقل از کوئرنر و فیتزپاتریک؛ 2002) و مفاهیم دیگری که از لحاظ نظری نزدیک هستند همبستگی وجود دارد، این ابزار از روایی ملاکی برخوردار است. در تحقیقی که توسط جوکار و رحیمی (1386) انجام شد، برای تعیین پایایی روش آلفای کرونباخ به کار گرفته شد. مقدار این ضریب به ترتیب برای وضعیت
گفتوشنود، همنوایی و کلی مقیاس برابر 88/0 ، 84/0 و 80/0 بود.
جوکار و رحیمی (1386) برای تعیین روایی سازه و تأیید ساختار عاملی مقیاس یاد شده، برای استفاده در ایران، روش تحلیل عامل به روش مؤلفههای اصلی با چرخش قائم استفاده کردند. ملاک استخراج عوامل ارزش ویژه بالاتر از یک و شیب منحنی اسکری بود. یافتهها نشان دهنده وجود دو عامل بود. مقدار KMO برابر 85/0 و آزمون بارتلت برابر 90/1948 (P<0>
3-4-روش جمعآوری اطلاعات
شیوه اجرا به صورت گروهی و محل اجراء کلاسهای درسی دانشجویان میباشد. قبل از ارائه پرسشنامه توضیحاتی درباره نحوه پاسخدهی به سؤالات، هدف پژوهش و ضرورت همکاری صادقانه آنها ارائه گردید. علاوه بر این به افراد اطمینان داده شد که جوابهای آنها محرمانه خواهد ماند و در صورتی که تمایل دارند تا از نتیجه عملکرد خود آگاهی حاصل کنند، میتوانند آدرس پست الکترونیکی خود را نوشته تا پس از پایان کار نتیجه به آدرس آنان فرستاده شود. مدت زمان صرف شده برای پاسخدهی به سوالات از سوی افراد به طور تقریبی بین 20 تا30 دقیقه در نوسان بود. بعد از جمعآوری پرسشنامهها کار نمرهگذاری انجام شد.
3-5-روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات
برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش، ابتدا با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی، اطلاعات توصیفی متغیرهای مورد مطالعه، اعم از میانگین و انحراف معیار، مشخص خواهد گردید.
در مرحله بعد به منظور پاسخگویی به سؤال اصلی تحقیق یعنی پیشبینی انگیزش پیشرفت تحصیلی توسط ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده با واسطهگری باورهای شناختشناسی از روش آماری بارون و کنی (1986) استفاده شد و در ادامه برای پاسخگویی به سه سؤال فرعی تحقیق از روش آماری رگرسیون سلسله مراتبی با کنترل اثر رشته استفاده گردید.
فصل چهارم

مطلب مرتبط :  

یافته ها
4-1- مقدمه
در این فصل با ارائه یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش، نتایج حاصل از تحلیل مسیر مورد بررسی قرار می گیرد.
4-2- یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش
جدول شماره 4-1 شاخص های توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر) متغیرهای پژوهش را نشان می دهد.

جدول شماره 4-1- یافته های توصیفی متغیرهای پژوهش
متغیرها میانگین انحراف معیار حداقل نمره حداکثر نمره
دختر پسر دختر پسر دختر پسر دختر پسر
الگوهای ارتباطی خانواده گفت و شنود 74/47 30/45 78/9 82/9 14 20 69 73
همنوایی 19/27 51/29 69/8 81/7 11 11 55 52
باورهای شناخت شناسی یادگیری سریع 03/31 25/30 94/3 72/4 21 17 39 53
توانایی ثابت 07/20 09/21 94/4 43/5 10 10 35 39