دانلود پایان نامه
کاربران به هنگام خواندن صفحات سایت، آنرا در مرورگر خود می بینند.
در رتبه بندی صفحات به عنوان متن اصلی سایت نقش دارند.
به عنوان چیزی که کاربران باید روی آن کلیک کنند، در نتایج جستجو نشان داده می شود.
به هنگام ذخیره و بوک مارک کردن صفحات به صورت پیش فرض از عنوان صفحه استفاده می شود.
لذا نوشتن مناسب عنوان صفحه را مانند یک قاعده اصولی همواره مد نظر داشته باشید. در نوشتن آن دقت کنید که در عین حال که حاوی کلمات کلیدی است باید بتواند کاربران را به کلیک کردن و آمدن به سایت شما ترغیب کند. صرفا قرار دادن کلمات کلیدی در آن ممکن است به رتبه بالا منجر شود اما میزان کلیک هایی که در نتایج جستجو بر آن می شود را هم باید مد نظر داشته باشید.
اگر کلمات کلیدی بسیاری دارید باید صفحات بسیاری نیز طراحی کنید و در آن ها عنوان ها را با کلمات کلیدی متناسب با همان صفحه بنویسد. قرار دادن یک عنوان ثابت در تمام صفحات سایت کار بسیار اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می شوند. این کار تنها زمانی درست است که سایت تنها یک کلمه کلیدی داشته باشد!
متن صفحه
متن نمایان صفحه آن چیزی است که بین دو تگ body قرار می گیرد و مستقیما قادر به کپی کردن آن از مرورگر و انتقال آن به یک ویرایشگر متن می باشید. این متن را بیننده می بیند، می خواند و سپس کاری در سایت انجام می دهد. دیدن و خواندن مطالب برای تمام صفحات اینترنتی اتفاق می افتد اما کاری که پس از این دیدن و خواندن انجام می شود مشخص نیست.
ممکن است بیننده با خواندن یک متن به خواندن مطالب بعدی ترغیب گردد. همچنین ممکن است با خواندن چند خط آن به طور کلی از سایت خارج شود.
موتورهای جستجوگر به طور مداوم تگهایی مورد تاکید خود را تغییر می دهند و شما نمی توانید دقیقا عنوان کنید که در حال حاضر بر چه چیزی تمر کر دارند. اما رویه اصلی آن ها همواره ثابت است: آن ها متن را می خوانند و لینک را دنبال می کنند. به همین دلیل بی نهایت مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در متن نمایان صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که موتور جستجوگر آن ها را می خواند و با خود می برد.
مولفه لینک
مولفه لینک را می توان همان ساختار سایت دانست. ساختار ساده و قابل دسترس در کسب رتبه های مناسب موثر است و کاربران نیز راحت تر با آن کار می کنند. 
مولفه محبوبیت
محبوبیت دارای دو زیر مولفه محبوبیت پیوندی و محبوبیت در تعداد کلیک ها می باشد. دستیابی به محبوبیت مناسب بدین معنا نیست که تا می توانید از سایت های دیگر لینک بگیرید. تعدا لینک هایی که به سایت شما شده است. نوع و کیفیت سایت هایی که به شما لینک داده اند، سایت هایی که شما به آن ها لینک داده اید و لینک های داخلی سایت همگی در محبوبیت آن موثرند (رودکی، 1391).
تعریف تراکم کلمات کلیدی
تراکم کلمات کلیدی درصد دفعاتی است که کلمه کلیدی یا عبارت در مقایسه با کل کلمات یک صفحه در صفحه وب ظاهر می شود.(ویکی پدیا، 2009) در اواخر سال 1990 که ابتدای ورود موتورهای جستجو بود، تراکم کلمات کلیدی مهم ترین عامل در رتبه بندی صفحات وب به شمار می رفت. شواهد نشان می دهد طراحان وب به توانایی این عامل در ارتقای رتبه سایت و همچنین فواید بی شمار آن پی برده اند. از این رو، تراکم کلمات کلیدی به صورت گسترده ای در طراحی وب سایت ها رایج گردیده است. فرمول محاسبه تراکم کلمات کلیدی در صفحه وب بر اساس اهداف سئو به صورت زیر تعیین شده است:
100NKr/TKn)*)
در این فرمول NKr تعداد دفعاتی است که کلمات کلیدی در صفحه تکرار می شوند و TKn کل کلماتی است که در متن صفحه وجود دارد. زمانی که این محاسبه صورت می گیرد، می توان با اطمینان گفت که برچسب های اچ.تی.ام.ال و دیگر برچسب هایی که در متن ظاهر نشده اند، مورد استفاده قرار می گیرند (ویکی پدیا،2009).
اهمیت تراکم کلمات کلیدی
یکی از کارآمدترین و مقتدرترین روش های جستجو اطلاعات در دنیای وب استفاده از واژه هایی است که اصلاحا کلمات کلیدی نامیده می شوند. اغلب کابرا حرفه ای و جستجوگران می توانند با طرح بهترین کلمات کلیدی و به کاربستن قوانین ترکیب آن ها به اهم، برای نیازهای اطلاعاتی خود پاسخی در خور بیابند. یکی از هدف هایی که اکثر طراحان وب سایت دارند،نمایش و قابل رویت بود سایت آن ها برای موتورهای جستجو است.
با توجه به این که اکثر کاربران اینترنت که به دنبال موضوعی خاصی هستند. از موتورهای جستجو استفاده می کنند،فقط دو صفحه اول از نتیجه بازگشتی توسط موتورهای جستجو را بررسی می کنند. بنابراین وب سایتی که با این ویژگی طراحی گردد، در نتایج جستجوهای مرتبط با فعالیت سایت، به عنوان سایت برتر در صدر جستجو قرار می گیرد (شعبان زاد و موسوی چلک، 1385).
تحلیل تراکم کلمات کلیدی
زمانی که موتورهای جستجو یک صفحه وب را نمایه می کنند،هر نسبت کلیدواژه ها به تعداد کل کلمات را تحلیل می کنند و هم محل قرار گرفتن همان کلیدواژه ها را در سراسر محتوا چک می کنند و از این اعدادبرای امتیاز اعتباری سایت استفاده می کنند. اگر تحلیل تراکم کلیدواژه سایت مورد نظر مطابق با معیارهای انحصاری و رایج موتورهای جستجو باشند سایت نسبت ارتباط بالایی پیدا می کند و در صدر لیست موتور جستجو قرار می گیرد در غیر اینصورت صفحه وب سایت با امتیاز کم و رده بندی پایین مواجه می شود (همان)
متاتگ چیست ؟