دانلود پایان نامه
حذف پیوندهای شکسته: موتورهای جستجو وجود پیوندهای شکسته در یک سایت را به معنی به روز نبودن سایت می دانند و برای آن امتیاز منفی در نظر می گیرند. مدیران سایت ها باید اطمینان داشته باشند که پیوندهای موجود در سایتشان معتبر بوده و هنوز سالم هستند (منصورزاده،1392).
فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت در گوگل:
1. افزایش سرچ سایت در گوگل
2. افزایش رتبه صفحه در گوگل
3. ترقی رتبه سایت در الکسا
آنچه که در افزایش سرچ سایت درگوگل کمک می کند، در درجه اول با ثبت لینک سایت در وبلاگ ها، وب سایت ها و دایرکتوری های ثبت لینک، که خود دارنده رتبه بالا هستند میسر می شود. اما به دلیل پرداخت هزینه های گزاف توسط برخی سایت ها و خرید رتبه بالا، این فاکتور را نمی توان از عوامل موثر در بالا بردن رتبه در گوگل به حساب آورد. در این میان وب سایت هایی هستند که دارای رتبه بالا از گوگل می باشند ولی در هنگام سرچ در جستجوهای برتر گوگل ظاهر نمی شوند. در چنین مواردی به احتمال زیاد، این سایت ها فقط روش ثبت لینک را برای بدست آوردن جستجوی برتر گوگل مد نظر قرار داده اند و به عوامل دیگر اهمیت نداده اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که افزایش رتبه صفحه به تنهایی نمی تواند در بدست آوردن یک نتیجه ایدآل در زمینه جستجوی گوگل موثر باشد (درویش، 1392).
رتبه بندی در گوگل چیست؟
در لغت به معنی رتبه ی صفحه و در وب به همین معنی، یعنی رتبه ی یک صفحه یا وبلاگ و یا سایت در جوستجوگرها است.
رتبه صفحه گوگل الگوریتمی است که به تجزیه و تحلیل یک لینک می پردازد و توسط موتور جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد و یک مقدار عددی در بازه 1 تا 10 به هر عضو از مجموعه اسناد لینک دار اختصاص می دهد. فرمول محاسبه آن که پیج و برین طراحی کردند،به صورت زیر است:
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))
در این فرمول PRA پیج رنک صفحه مورد نظر، PRti پیج رنک صفحه لینک دهنده، c تعداد لینک های خروجی از صفحه لینک دهنده و d ضریب کاهش می باشد.
عوامل موثر در افزایش رتبه درگوگل:
عوامل رتبه بندی زیر، اهمیت بسیاری دررتبه گوگل بدست آورده اند: (درویش، 1392)
سرعت سایت: سرعت سایت یکی از عوامل رتبه بندی رسمی است که گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد. با وجود این، هنوز تعداد زیادی از سایت ها هستند که به این عامل اهمیت نمی دهند. این سایت ها عکس های بزرگ بارگذاری می کنند در جایی که هیچ نیازی به این عکس ها نیست، یا در آمیختن این عکس ها با مدیاهای قوی، که وقت زیادی برای بارگذاری می گیرند. به خصوص در مورد گوشی های موبایل، گوگل سایت هایی را ترجیح می دهد که سریع تر بارگذاری می شوند.
قابلیت استفاده: یکی از عوامل مستقیم رتبه بندی گوگل قابلیت استفاده سایت می باشد. تجربه کاربران که توسط ارزیاب ها مورد بررسی قرار می گیرد و به طور خودکار به وسیله الگوریتم ها اندازه گیری می شوند به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل معرفی می شود.
لینک های خروجی: این روزها یکی از توصیه های سئو برای بهینه سازی استفاده از لینک های خروجی است. لینک های خروجی به لینک هایی گفته می شود که از داخل یک صفحه به دامین های دیگری برقرار می شود.
استفاده از Google+1: با راه اندازی googl+1 ، هر رای 1+ به عنوان یک فاکتور رتبه بندی به حساب می آید.
خوانایی: در حال حاضر سطح خوانایی محتویات سایت شما توسط گوگل ارزیابی می شود. اگر وب سایت شما برای عموم است، استفاده از اصطلاحات فنی مخاطبان را گیج می کند، بنابراین ممکن است گوگل ، رتبه سایت شما را به علت ناخوانایی (ناهماهنگی) بین اصطلاحات بکار برده شده در محتویات سایت و نوع (هویت) سایت، کاهش دهد.
متن جایگزین تصاویر: به متنی گفته می شود که برای توضیح تصاویر روی وب سایت شما اضافه می شود. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند چه تصاویری روی وب سایت هستند.
(CTR): تعداد افرادی که روی سایت شما از طریق گوگل کلیک کنند، می تواند اثر مثبتی روی سئو سایت داشته باشند. برای اینکه سایت کلیک شود از برچسب های توصیف و عنوان استفاده شود.
سن صفحه: به عنوان مثال مشخص کردن تاریخ روی یک مقاله، یک عامل مستقیم در بالا بردن رتبه محسوب نمی شود ولی تاثیر عظیمی روی CTR خواهد داشت. مقاله های قدیمی تر کمتر به نظر می آید که کلیک شوند.
استفاده از کلمات کلیدی در برچسب های عنوان: یکی از مهم ترین عوامل بدون در نظر گرفتن چشم انداز رقابتی، عنوان صفحه می باشد که برای بهترین نتیجه، باید مطابق با محتوا در صفحه باشد. هر چه کلمات کلیدی در عنوان بیشتر استفاده شوند، مسلماً این عامل کمتر موثر خواهد بود. بنابراین انتخاب عنوان مناسب بسیار مهم است. قرار دادن کلمه کلیدی مورد نظر در برچسب عنوان صفحات وب، باعث افزایش رتبه آن صفحه می شود. در برخی موارد جابه جایی کلمات در عنوان تأثیر بسیار زیادی در افزایش رنکینگ صفحه برای کلمه کلیدی مورد خواهد داشت.
افزایش محبوبیت لینک :محبوبیت لینک برمی گردد به تعداد لینک های ورودی موجود. محبوبیت لینک بر اساس شمارش کلی لینک ها از تمام سایت ها می باشد.
استفاده از واژه های کلیدی در متن صفحه وب: استفاده از عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با واژه اصلی درون محتوای صفحه وب نقش مهمی در افزایش رتبه برای آن کلمه کلیدی دارند. البته تکرار کلمات کلیدی و پر کردن محتویات صفحه با کلمه کلیدی مورد نظر، توصیه نمی شود و این کار ممکن است که از دید موتور جستجو، تقلب محسوب شود.