پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع: رویکرد شناختی

در این حوزه، کودکان در پایان دوره کودکستان باید بتوانند از عهده انجام فعالیت های زیر بر آیند:
آمیختن رنگ ها برای تهیه ترکیبات و رنگ های جدید.
استفاده از عکس ها، برای درست کردن کلاژ و نشان دادن مهارت خود در بریدن، چسباندن و رنگ آمیزی.
حل مسأله به طور خلاقانه. (مثل ساختن چیزهای سه بعدی با کاغذ و ساختن آلات موسیقی)

 
اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند. برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید رشته روانشناسی و علوم تربیتی همه موضوعات و گرایش ها :روانشناسی بالینی ، تربیتی ، صنعتی سازمانی ،آموزش‌ و پرورش‌، کودکاناستثنائی‌،روانسنجی، تکنولوژی آموزشی ، مدیریت آموزشی ، برنامه ریزی درسی ، زیست روانشناسی ، روانشناسی رشد

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند


– خلق فعالیتهای حرکتی با استفاده از آهنگ.
– باز سازی سازه های ساده. ( مکعب های قرمز به جای مکعب های آبی)
به منظور سازماندهی محتوا، مربیان آن دسته از تجارب یادگیری را طراحی می کنند که به سازماندهی شده باشد تا به کودکان اجازه دهد که با تجربه مستقیم به دستکاری و کشف موادی بپردازند که در محیط یادگیری برای آنها آشناست یا به زندگی روزمره شان شکل تلفیقی مربوط می شود. تجارب یادگیری شامل فعالیتهای کلاسی، گروههای کوچک و فردی است. (همان، ص217)
محیط یادگیری
اجزای اصلی و کلیدی محیط یادگیری در کودکستان های انتاریو عبارتند از:
– استفاده از فضای باز.
– استفاده از زمان در طول روز.
در برنامه ریزی برای ایجاد محیط یادگیری مناسب در این الگو، مربیان باید اجزای تشکیل دهنده محیط یادگیری را آزمایش کنندو ضمن حصول اطمینان از مشوق و محرک بودن محیط برای اکتشاف، دستکاری و یادگیری، از ایجاد احساس آرامش و امنیت در هر یک از کارهای کودکان نیز مطمئن شوند. روش
روش های یادگیری در این الگو نیز به سمت رویکرد شناختی جهت گیری شده اند. در این الگو به فرآیند توجه می شود و از طریق طیف گسترده ای از فعالیت و بازی، کودک را به تفکر مستقل ترغیب می کند و تلاش می نماید کسب برخی از مهارت های شناختی (تجزیه، تحلیل، ترکیب و ارزشیابی) را تسهیل کند. از طریق این الگو فرصت های یادگیری در قالب فعالیت ها به گونه ای فراهم می گردد که به رشد استدلال کودک، تفکر خلاق و مهارت های اکتشافی کمک می کند و تجاربی که برای حل مسأله و تفکر انتقادی مورد نیاز است در مرکز این فعالیت ها قرار می گیرد. تجارب مربوط به ایمنی، بازی های فضای آزاد، سفر های کوتاه خارج از کلاس، مشارکت در فعالیت های فوق برنامه مانند کنسرت، برگزاری جشن ها و اعیاد، فرصت های مناسبی هستند که در رسیدن به هدف های یادگیری کمک می کنند. ارزشیابی
ارزشیابی در این الگو به شکل مشاهده مداوم، نظارت و یادداشت برداری از یادگیری کودکان است و مربیان یافته های خود را به طور منظم به مسئولین مهد کودک، والدین وخود کودکان نشان می دهند. در این الگو، مربیان باید یادگیری کودکان را به طور مداوم هم از نظر فرآیند یادگیری و هم از نظر نتایج حاصله ارزیابی کنند. اگرچه ابزار اصلی ارزشیابی، مشاهده به همراه نظراتی است که به صورت توصیفی یادداشت می شود اما روش های دیگری نیز در این الگو به کار برده می شود که شامل تشکیل پرونده های تحصیلی کودکان، بازبینه ها(چک لیست ها)نیم رخ پیشرفت، نوارهای ویدئویی، دیدگاه های کودکان و نظرات سایر مربیان است. (حبیبی و احمدی، 1390، ص222) کارکنان
در این الگو مربی در طراحی و اجرای فعالیت ها حق دخل و تصرف دارد، نقش مربی در طراحی برنامه و اجرای آن شامل تولید تجارب یادگیری مناسب، سازماندهی محیط یادگیری برانگیزاننده، و نیز ارزشیابی و تهیه گزارش پیشرفت تحصیلی کودکان بر اساس انتظارات یادگیری می باشد.

آموزش مربیان
علی رغم تلاشی که مدیران مرکزی و همچنین مدیران مراکز پیش دبستانی پیرو این الگو به عمل می آورند تا از مربیان و کارکنان دارای تحصیلات دانشگاهی در این رشته بهره مند شوند، مرکزی خاص و برنامه ای ویژه برای تربیت مربیان و نیروی انسانی در این برنامه لحاظ نشده است.
جدول2-8 عناصر اساسی برنامه درسی الگوی انتاریو (اقتباس از حبیبی واحمدی، 1390)]]>

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *