آموزشی

آیا انتشار رپورتاژ آگهی به سود وب‌سایت شماست؟

انتشار رپورتاژ آگهی به سود سایت شماس؟

سعید رهبری

۶

۲

۴ ۱۱۰۵

سرفصلای قدم به قدم تا انتشار رپورتاژهای خبری موفق

اصلاً رپورتاژ آگهی چیه؟

رپورتاژ آگهی چیجوری رتبه گوگل سایت شما رو از این رو به اون رو می کنه؟

 

کاربران دنیای وب هر روز با تعداد بسیار زیادی تبلیغ روبرو هستین. تبلیغاتی که ماهیّتشان کم کم واسه همه مشخص شده و دیگه مثل گذشته موثر نیستن. به خاطر همین بود که روشای جدید تبلیغاتی مثل رپورتاژ خبری مطرح شدن. راه هایی واسه اینکه بتونین توجه از دست رفته مخاطب رو دوباره به دست بیارین.

البته، محبوبیت رپورتاژ خبری فقط به خاطر این نیس که مخاطب رو بیشتر درگیر می کنه. اثرات اون در سئو و افزایش رتبه سایت هم شک نداشته باشینً واسه خیلیا مهم هستن، حتی شاید مهمتر از جنبه تبلیغاتی اون.

ما در بخش قبلی این سری، به بررسی معنی رپورتاژ خبری پرداختیم و فرق اون با روشای دیگه رو بررسی کردیم. حالا وقت اون رسیده که به بررسی امتیازات رپورتاژ خبری (یا همون رپورتاژ آگهی) نگاهی بندازیم.

به چه دلیل رپورتاژ آگهی به سود شماس؟ به ۷ دلیل!

با بررسی دقیق تر، متوجه میشیم که در کل رپورتاژ خبری ۷ مزیت روشن داره. امتیازات و فوایدی که اونو تبدیل به یه روش مهم تبلیغاتی می کنن.
همونطور که گفتیم، رپورتاژ خبری در واقع یه مقاله س که شما در رسانه های معتبر اینترنتی منتشر می کنین، یه مقاله و نه یه بنر تبلیغاتی!

چه حرفا که نمیشه در طول یه مقاله به مخاطب زد. شما فرصت دارین تا به اون آموزش بدین، احساس نیاز در اون بسازین و خوب خودتون رو معرفی کنین. اصلاً می تونین یه داستان طولانی واسه اون بگید. داستانی که اگه جذاب باشه، حتماً می تونه اونو تا آخر با خود همراه کنه.

مخاطب دیگه فقط یه جمله تبلیغاتی از شما نخواد شنید، بلکه محتوایی از شما دریافت می کنه که می تونه در عین به درد بخور بودن، اونو به خرید از شمام تشویق کنه. فقط کافیه هنرمندانه نوشته شده باشه.
رپورتاژ خبری در جایگاه های تبلیغاتی سایتا نشون داده نمی شه. نه! بلکه در بین محتواهای اصلی اونا میشه. در واقع، مثل یکی دیگه از مقالات سایتیه که خوانندها همیشه به سراغ اون میان.

این یعنی حتماً رپورتاژ آگهی شما به چشم خوانندگان می خوره و کافیه که یه عنوان جذاب انتخاب کرده باشین تا اونا نتونن جلوی کلیک کردن خود رو بگیرن.

واقعا، در رپورتاژ خبری شما از اعتبار و مطرح بودن یه رسانه واسه جذب خوانندها به محتوای خود استفاده می کنین. اعتبار دقیقاً همون ویژگی بعدیه که دربارش صحبت می کنیم.

رپورتاژ، باعث کسب اعتبار و برندینگ شما می شه

اعتبار، اعتبار، اعتبار! این چیزیه که به کار و کاسبی شما در راه رشد بیشتر کمک می کنه. اینکه شما رو به عنوان یه عضو معتبر از صنعت خودتون بشناسن. حضور در رسانه های بزرگ شک نداشته باشینً واسه اینجور هدفی موثره.

اینکه شما در بین اخبار و مقالات رسانه های بزرگ اینترنتی، شک نداشته باشینً باعث جلب اعتماد کاربران می شه. حتی می تونین در سایت اصلی خود هم لینک این مقالات رو بذارین و به کاربران اطلاع بدین که در این رسانه ها حضور داشتین. (البته، شاید خیلی با این موضوع موافق نباشین. چون حضور شما به صورت تبلیغاتی بوده. اما حتی همین موضوع هم نشانی از اعتبار در خود داره.)

رپورتاژ نسبت به روشای دیگه هزینه کمتری داره

چی؟ این چه حرفیه؟ واقعاً نویسنده این مقاله، تا این حد از قیمت رپورتاژهای خبری بی اطلاعه؟ اینطور نیس. اجازه بدین توضیح بدم.

قیمت

رپورتاژ خبری در مقایسه با خیلی از راه های تبلیغاتی دیگه، واقعاً هزینه بسیار معقولانه تری داره. مثلا، اگه قرار باشه شما یه بنر تو یه رسانه مطرح خبری اجاره کنین، دست کم باید چند میلیون تومن هزینه کنین. اما رپورتاژ دادن در همین رسانه، خیلی خیلی کمتر واسه شما هزینه داره. شاید حتی بتونین با کمتر از یه میلیون تومن در این رسانه حضور پیدا کنین. این شک نداشته باشینً یه مزیت رپورتاژ نسبت به تبلیغات بنری حساب می شه.

رپورتاژ آگهی یه روش عالی واسه بازاریابیه.

با درج رپورتاژ خبری، نه فقط محصول شما معرفی می شه، بلکه رتبه های گوگل شمام افزایش پیدا می کنه.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

رپورتاژ خبری

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

رپورتاژ در سئو سایت شما موثر میشه

تا به اینجا دیدید که چیجوری رپورتاژ می تونه در فروش و برندینگ کار و کاسبی شما تاثیر داشته باشه. اما جذاب ترین فایده رپورتاژ (دست کم واسه بیشتر کسب و کارا) هیچ کدوم از اینا نیس. بلکه تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو یه وب سایته.

وقتی که شما در سایتای بزرگ اینترنتی حضور داشته باشین و از اونا لینک دریافت کنین، به گوگل یه پیام مخابره کردین: “من سایت مطرحی دارم. وب سایتی که به وسیله رسانه های قابل اعتمادی معرفی شده.” و گوگل عاشق این پیامه و وقتی اونو دریافت می کنه، عاشق شمام می شه.

سرویس دهی بد به مشتریان چه ضرری به کار و کاسبی تون می زنه؟

به لطف انتشار رپورتاژ آگهی، گوگل شما رو به عنوان یه منبع قابل اعتماد اینترنتی خواهد شناخت و جایگاه های بالاتری رو در جستجوهای خود به شما اختصاص میده. و این بزرگترین مزیت انتشار رپورتاژ خبریه.

رپورتاژ شما می تونه خیلی راحت در گوگل حضور داشته باشه

وقتی که بحث اعتباره، فقط مردم مطرح نیستن. ما باید اعتبار یه رسانه در گوگل رو هم در نظر بگیریم.

گوگل به سایتا و رسانه های خبری اعتماد بسیار زیادی داره و به کمک رپورتاژ، شما می تونین از این اعتماد به سود خود استفاده کنین. البته لطفاً اشتباه برداشت نکنین. البته، منظور منو اشتباه برداشت نکنین. من در مورد سئو سایت شما حرف نمی زنم. فعلاً بحث من فقط بر سر دیده شدن رپورتاژیه که تو یه رسانه منتشر می کنه.

به لطف اعتبار رسانه های خبری در گوگل، اگه رپورتاژ آگهی شما اصول سئو رو رعایت کرده باشه و یه کلید واژه مناسب رو هدف قرار داده باشه، خیلی راحت می تونین به رتبه های بالایی دست پیدا کنه و ورودی قابل قبولی رو از راه جستجو به دست آورد. این یعنی رپورتاژ آگهی شما در دراز مدت هم اثر میذاره و همیشه کاربران جدیدی رو به سایت شما جذب می کنه.

واسه روشن تر شدن موضوع، رپورتاژهای خبری همکاران ما در دیدوگرام می تونه مثال خوبی باشه. این رپورتاژها که در دو سایت زومیت و نمناک منتشر شده بود، مدت هاست در صفحه اول جستجوی “تبلیغات در تلگرام” هستن و همین حضور پر رنگ باعث شده آدمای مختلفی اونا رو بخونن و از این روش با سرویس تبلیغات شبکه های اجتماعی دیدوگرام آشنا شن. مطمئناً هم وقتی کسی از راه یه سایت معتبر مثل زومیت با یه سرویس آشنا می شه، اعتبار بیشتری واسه اون قائله. شاید باحال باشه بدونین که تقریباً هر هفته چند نفر از راه سایت زومیت با این سامانه تماس می گیرن.

رپورتاژ آگهی شما هیچوقت حذف نمیشه

یه ویژگی تبلیغات رپورتاژی که واقعاً از نظر شخص من مزیت بزرگیه، دائمی بودن اوناس. شما مقاله ای تو یه سایت منتشر می کنین و این مقاله همیشه در این سایت باقی می مونه (دست کم در مورد بیشتر سایتا این موضوع درسته.)

شاید حالا بگید که در هر صورت، هر مقاله جدیدی که به سایت اضافه شه، یه پله شما رو پایین تر می بره. تا جایی که به صفحه دوم، سوم و … برسین. (ثابت موندن، یکی از امتیازات بنر تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ آگهیه.) اما موضوع من اینجا فقط دیده شدن به وسیله خوانندگان ثابت یه سایت نیس.

همونطور که گفتیم، رپورتاژ شما خیلی راحت می تونه در گوگل رتبه به دست بیاره. و اگه اینجور اتفاقی بیفته، شما می تونه در دراز مدت، به لطف این رپورتاژ حضوری پر رنگ در گوگل داشته باشین و خودتون رو به مخاطبان معرفی کنین. هم اینکه، دائمی بودن رپورتاژ به معنی دائمی بودن لینکای درون رپورتاژ هم هست. و لینکای دائمی در دراز مدت، بیشترین تاثیر رو در رتبه گوگل شما می ذارن.

در فصلای بعدی سری رپورتاژ چه می خونید؟

تا به اینجا، با فواید و امتیازات رپورتاژ آگهی آشنا شدید و هیچ بعید نیس که اشتیاق شما واسه به کار گیری این روش تبلیغاتی بیشتر شده باشه. اما هنوز یه جنبه از تبلیغات رپورتاژیه که نیاز به نگاه دقیق تری داره و اونم چیزی نیس جز فایده رپورتاژ آگهی واسه سئو سایت شما. ما در بخش بعدی به این موضوع نگاه دقیق تری داریم. پس از اونم، به طور جدی تر درباره انتشار رپورتاژ خبری با شما صحبت می کنیم.

اگه رپورتاژ خبری یه فایده یا مزیت داره که من اونو در مقاله خود جا انداختم، خوشحال میشم از راه بخش نظرات این موضوع رو به من اطلاع بدین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، هر گونه سوالی هم درباره رپورتاژ خبری و امتیازات اون داشته باشین، بازم درِ بخش نظرات به روی شما بازه. منتظر مقالات بعدی این سری باشین.

موضوع مرتبطتبلیغات اینترنتی