[do_widget id=kl-erq-2]

5-5) ارائه پیشنهادات برای تحقیقات آینده
– پیشنهاد می گردد در تحقیقات آتی اثرات بازارگرایی بر عملکرد سازمانی با در نظر گرفتن متغیرهای اعتماد و رضایت مورد ارزیابی قرار گیرد.
– اجرای مدل تحقیق در سایر شرکت های خدماتی از جمله بانک ها به منظور مقایسه با نتایج تحقیق حاضر.
– پیشنهاد می گردد در تحقیقات آتی تأثیر سایر متغیرهای تعدیل گر از جمله اندازه صنعت نیز مدنظر قرار گیرد.
5-6) محدودیت های تحقیق
از آنجا که در کشور اهّمیت کار تحقیقاتی بخوبی روشن نشده، معمولاً محققین در جریان کار خود با موانع و مشکلات متعددی مواجه می شوند:
– یکی از مواردی که می توانست در نظر گرفته شود، تفکیک عملکرد سازمانی در قالب عملکرد مشتری، بازار و مالی می باشد که جای توجه و تعمق دارد.
– در این پژوهش امکان استفاده از سایر سازه های سنجش بازارگرایی همچون مشتری گرایی، رقیب گرایی و هماهنگی میان وظیفه ای وجود داشت که می تواند در سایر پژوهش ها در نظر گرفته شود. پیشنهاد می شود این سازه ها در کنار سازه های تحقیق حاضر مورد استفاده قرار گیرند.
منابع و مأخذ
ابزری، مهدی، رنجبریان، بهرام، فتحی، سعید و قربانی، حسن، (1388) ، تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری، چشم انداز مدیریت، شماره 31، صص 42-25.
احمدی، فریدون، محمدی، اسفتدیار و فرجی، بهیه، (1391) ، بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی، مدیریت کیفیت جامع و عملکرد شرکت های صنعتی استان تهران، پژوهش های مدیریت عمومی، سال پنجم، شماره شانزدهم، صص 117-99.
اخوان، پیمان و یزدی مقدم، جعفر (1392) ، بررسی توأم نقش اصول اخلاقی و مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، سال هشتم، شماره 2.
آذر، عادل و مؤمنی، منصور (1384) ، آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم، جلد دوّم، ص72.
اعرابی، سیدمحمد و رفعت، فرهاد (1387) ، الگویی برای اندازه گیری عملکرد مدیریت مطالعه موردی: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شریف، شماره45.
آقاجانی، حسنعلی و جعفری کناری، سیده نفیسه (1392) ، رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد شرکتهای دانش بنیان: نقش واسطه ای نوآوری سازمانی، دومین کنفرانس ملی حسابداری, مدیریت مالی و سرمایه گذاری-استان گلستان, گرگان- یکم اسفند 1392.
آقازاده، ه، (1387) ، طراحی مدل استراتژیک بازارگرایی بان کهای تجاری ایران به منظور رقاب تپذیری در صنعت بانکداری کشور، رساله دکتری به راهنمایی دکتر علی دیواندری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
اکبری، مینا، کارنما، اسدالله و ملاحسینی، علی (1392) ، بررسی رابطه بین رهبری تحول آفرین و عملکرد سازمانی سازمان های دولتی استان کرمان، توسعه سازمانی پلیس، شماره45، صص 86-63.
بندریان، رضا و بندریان، مهدی (1392) ، بازارگرایی راهبردی در سازمانهای پژوهش و فناوری، سیاست علم و فناوری، سال دوم، شماره4، صص58-45.
بهارستان، امید، اکبری، پیمان و شائمی برزکی، علی (1391) ، تحلیل تأثیر فن آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان، فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال سوم، شماره دوم، صص68-47.
]]>