دانلود پایان نامه : بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله

0 Comments

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله


تکه ای از متن پایان نامه :


 



ـ سن، یک پیش‌بینی کننده‌ی مستقل چگالی بدن برای مردها و زن‌ها می باشد؛


ـ در صورت داشتن مهارت کافی، روشی ساده می باشد؛


ـ به زمان زیادی نیاز ندارد؛


ـ و کم هزینه می باشد.


اندازه‌گیری ضخامت چربی زیرپوستی، در واقع اندازه‌گیری میزان چربی جمع شده زیر پوست می باشد و در آن برای برآورد چربی کل بدن بهره گیری می‌گردد. اندازه‌گیری چربی زیرپوستی، در نواحی و نقاط خاص بدن صورت می‌گیرد که عبارتند از: وسط عضله‌ی سه سر بازو، وسط عضله‌ی دو سر بازو، فضای زیر کتفی نقطه‌ها. وسیله‌ای که برای اندازه‌گیری ضخامت چربی زیرپوستی بهره گیری می‌گردد، چربی سنج یا کالیپر[1] نامیده می‌گردد. برای بهره گیری از دستگاه چربی سنج، فرد باید آموزش‌های لازم را دیده باشد و از تجربه‌ بالایی برخوردار باشد تا اندازه‌گیری‌ها دقیق و صحیح باشند.


حداقل شدت در این روش تمرینی که با اهداف گرم کردن، ریکاوری یا سلامت قلبی ـ عروقی و سوخت و سازی انجام می‌گردد، 60 الی 70 درصد MHR می باشد. به این نوع تمرین خاص، تمرین مسافتی کم‌شدت[2] (LSD) گویند. در روش تداومی سریع، شدت تمرین زیادتر و در حدود 85 تا 95 درصد حداکثر ضربان قلب یا 80 تا 90 درصد ضربان قلب ذخیره‌ای یا VO2 max می باشد. از آنجایی که شدت این نوع تمرین، زیاد می باشد، امکان انجام مداوم فعالیت در یک مدت طولانی وجود ندارد و ممکن می باشد لازم باشد ورزشکار در چندین نوبت که مدت آنها کوتاه‌تر می باشد (برای مثال دو نوبت 10 دقیقه‌ای) فعالیت را انجام دهد (گائینی، 1382). این تمرین‌ها موجب افزایش VO2 max ، چگالی مویرگی، فعالیت آنزیم‌های اکسیداتیو و حجم پلاسما و هم‌چنین تغییراتی در ابعاد قلب و هموریولوژی و پویایی اکسیژن مصرفی می شوند که در نهایت، اجرای استقامتی را افزایش می‌دهند. به هر حال، اثر بخشی این تمرین‌ها به ویژه نوع آهسته و متوسط آن، در افراد تمرین نکرده برجسته می باشد و به نظر می‌رسد که نمی‌توانند عملکرد افراد تمرین کرده با VO2 max بالاتر از 60 میلی‌لیتر بر کیلوگرم در دقیقه را بهبود بخشند و این افراد به تمرین‌های با شدت بالاتر، پاسخ بهتری نشان می‌دهند. در پژوهشی که در این راستا انجام گردید، پس از 10 هفته تمرین تداومی با شدت 75 درصد VO2 max به مدت 65-55 دقیقه در هر جلسه و دو جلسه در هفته، هیچ تغییر معناداری در VO2 max و زمان اجرای دوی 3000 متر ورزشکاران تمرین کرده که مقادیر VO2 max آنها در حدود 52 میلی‌لیتر بر کیلوگرم بر دقیقه بود، ایجاد نشد (اسفرجانی، 1385).


[1]. Caliper


[2]. Long Slow Distance (LSD)

 
 
 

بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله

بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله


 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد رشته تربیت بدنی : مطالعه و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی



]]>