آموزشی

سئو محتوا در فیس بوک

بازاریابی در فیس بوک یعنی به کار گیری کلمات کلیدی جهت افزایش توانایی دید واسه جستجوکنندگان در رابطه و دریافت کلیکای بیشتر.

نکات سئو محتوا در فیس بوک

۱ – به کار گیری کلمات کلیدی در رابطه واسه افزایش دید پستا
سهولت پیدا کردن محتوا به وسیله جستجوکنندگان مربوط به نوشتن توضیح محتوا با قرار دادن کلمات کلیدی در پستا و توضیحات متا.
۲ – قرار دادن (Call-To-Action)
محتوا در شبکه اجتماعی فیس بوک واسه ایجاد کلیک کافی نیس. قرار دادن CTA در لینک پستای وبلاگ یا صفحه اجناس فیس بوک مانند درخواست کلیک، اشتراک گذاری یا نظر دادن.
۳ – مرتب سازی آلبوم تصاویر
۴ – قرار دادن لینک توییتر، پینترست و یوتیوب در صفحه فیس بوک با به کار گیری ابزاری مانند Involver.
۵ – تگ کردن طرفداران با @.

سئو محتوا در فیس بوک و آناتومی یه پست تموم عیار

سئو محتوا در فیس بوک و آناتومی یه پست تموم عیار شامل:
۱ – پست لینک
واسه سئو محتوا در فیس بوک لینکا یافته های عالی دارن. قرار دادن عکس و فیلم با فرمت لینک فیس بوک. پست لینک با به کار گیری متا تگای صفحه سایت شامل اطلاعات در صفحه عنوان، توضیحات و عکسه که هنگام اشتراک گذاری پست در فیس بوک، بطور خودکار به فرمت لینک در میاد.
۲ – خلاصه (۴۰ کاراکتر یا کمتر)
پستای با این فرمت، اندازه لایک و کامنت بالایی دارن یعنی تعامل بیشتر. طبق مطالعه پستا از ۰ الی ۷۰ کاراکتر تعامل، یعنی لایک، نظر و جواب بیشتری داشتن.
۳ – انتشار در ساعات فراغت (نبود بالاترین درجه و شلوغی)
بروزرسانی وقتی که بقیه کمتر پست می ذارن یعنی شانس بیشتر. پستای روز تعطیل و پس از ساعات کاری موفق تر هستن.
۴ – پیروی از بقیه پستا با برنامه منظم.
۵ – بهنگام، باحال و قابل انتشار

روش هدف دار سئو محتوا در فیس بوک

واسه درک بهتر روش هدف دار سئو محتوا در فیس بوک، ۸۰۰۰ صفحه فیس بوک واسه مطالعه تاثیر جستجوی ارگانیک بر برندا نشون داد (بیشتر از ۷۰ درصد صفحات دارای افت ۳۰ درصدی دسترسی ارگانیک بودن).
ویژگیای مشترک صفحات موفق در فیس بوک:
• هدف قرار دادن مخاطبان با شور و تعصب بالا
• محتوای خوب واسه مخاطبان
• انتشار ثابت (یه بار در روز یا بیشتر)
• اشتراک گذاری زیاد که موجب افزایش سطح دید “ویروسی” می شه. که تاثیر سئو محتوا در فیس بوک رو نشون میده.

ترفند الگوریتم اخبار و سئو محتوا در فیس بوک

سایت فیس بوک واسه نمایش دادن پستا در News Feed یه بازرخورد جهت بهبود عناوین و موضوعات محبوب، بعمل آورد. ترفند الگوریتم اخبار و سئو محتوا در فیس بوک شامل:
۱ – عامل قرار دادن موضوعات پرطرفدار و محبوب
۲ – توجه به وقتی که مردم لایک یا کامنت بر یه پست می ذارن. (شناسایی اندازه و اندازه اینکه کدوم یکی از کاربران لایک یا کامنت می ذارن)
پس فیس بوک به تعداد کل لایک و کامنتا توجه می کنه. پس به سئو محتوا در فیس بوک توجه بیشتری داشته باشین.
نتیجه :
در فیس بوک واسه b2c حیرت انگیزه.