دانلود مقاله تحقیق پایان نامه

شایستگی منابع انسانی، رفتار مصرف کنندگان

[do_widget id=kl-erq-2]

بستنی دایتی
لبنیات آپادانا
گاوداری زرین غزال
حمل و نقل دایتی
پارس سیرنگ (مرغداری)
رسالت شرکت سبدی یکتا و کامل از خوراک سالم، با کیفیت و خوش طعم برای رسیدن به ذائقه میهمانان امروز و تأمین نیاز میهمانان فرداست. در هر کجا که اشتهایی باشد، تا سفره میهمانان و میزبانان، هر دو با هم رنگین شود. این شرکت رسالت خود را با خلق سازمان یادگیرنده، زرین غزال پیگیری می کند. غزالی چابک و تند پاسخ، که برای پذیرایی شایسته از میهمانان خود، در تلاش و جست و جویی همیشگی است، چون معتقد است: توانمندی شناخت درست، تعریف نیاز و طراحی پاسخ مناسب و به موقع به محیط، او را قادر می سازد که با نوآوری، محصولات و خدماتی با کیفیت و بی نظیر با قیمت عادلانه، ارائه دهد. نقطه اتکای زرین غزال با پاسخگویی سریع و انعطاف پذیر به نیاز میهمانان خود، به عوامل زیر بستگی دارد:
شایستگی منابع انسانی
تکنولوژی روز طراحی، تولید و توزیع
روح کیفیت طلبی در بالاترین سطح
احساس مسئولیت اجتماعی برای حفظ برند در سطح جهانی
کانون توجه دائمی زرین غزال در مسیر دستیابی به چشم انداز، جذب، نگهداری و ارتقاء انسان هایی است که با آرمانی مشترک و روحیه ای پرنشاط در یک سیستم اقتصادی – فرهنگی – اجتماعی، هویت و اعتباری روزافزون به خود و برندهای زرین غزال می بخشند. اهداف این شرکت با تکیه بر چهار اصل:
ایجاد اشتغال و کارآفرینی
تولید محصول با بالاترین کیفیت
سود متعارف
رضایت مشتری
استوار گردیده است. واحد تحقیق و توسعه این شرکت در برنامه ریزی کوتاه مدت پس از دریافت اطلاعات بازار از واحد بازاریابی اقدام به ارتقاء و بهبود کیفیت محصولات می نماید و در برنامه ریزی بلندمدت نوآوری و تولید محصولات جدید در دستور کار این واحد قرار داد. در سال های نخست حدود ۴۰ درصد بازار بستنی و لبنیات ایران به دایتی تعلق داشت و در زمینه صادرات بستنی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز بازار بسیار خوبی داشت و دوغ تولیدی این شرکت به کشورهای کویت و بحرین صادر می شود. طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات شرکت دایتی توانسته است در هریک از چهار عامل اصلی الگوی آیدا (جلب توجه، علاقه، تمایل و عمل خرید) اثربخش بوده است و بنابراین تحقیق آگهی های بازرگانی شرکت زرین غزال (دایتی)، بر روی رفتار مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است. بستنی دایتی در مدت زمان کوتاه توانسته است علاوه بر کسب استقبال عمومی، موفقیت های زیادی در کسب نشان های کیفیت از جمله نشان استاندارد ملی ایران، نشان مدیریت کیفیت (ایزو9001-2008)،(ایزو22000) ،(ایزو 17000)، نشان حلال، گواهی تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار و همچنین لوح تقدیر کارآفرین نمونه کشور و لوح زرین مدیریت بازاریابی صنایع غذایی ایران، کسب عنوان واحد نمونه کیفی در سطح ملی در سال 1386 از سوی اداره نظارت و تحقیقات صنعتی ایران و عنوان واحد نمونه صنایع لبنی استان در سال 1387 از طرف اداره نظارت بر مواد غذایی استان فارس را به دست آورد. لبنیات آپادا نیز با کسب نشان استاندارد ملی ایران و توجه به سلامت هموطنان سعی در جلب رضایت مصرف کنندگان نموده است(سایت صنایع غذایی زرین غزال فارس،1391).
2-13- جمع بندی
در این فصل در مورد شکل گیری برند و جایگاه آن در جهان امروز و ضرورت استفاده آن بحث شد و بیان شد که برندسازی چیزی بیش از گذاشتن اسم روی محصول است. درحیطه برندسازی اولاً مدیران ارشد نیاز به تغییرات کلی در شیوه تفکر در مورد برند وبرندسازی دارند که از آن جمله می توان به نگرش تاکتیکی تا نگاه درازمدت افق استراتژیک، فعالیت های بازاریابی مربوط به بخشی از بازار تا فعالیت های هماهنگ برای برندسازی در کل بازار و برندسازی به عنوان یکی از وظایف مدیران بازاریابی تا برندسازی به عنوان مهمترین کارکرد پایه ای شرکت که توسط مدیران ارشد سازمان هدایت می شود، نام برد. دوماً این نگاه جدید باید به سمت الگوی رفتار مصرف کنندگان تیزبین و دقیق شود. در نهایت این تغییرات تنها در صورتی امکان پذیر است که همه افراد سازمان قدرت برند را باور کرده باشند و همه استراتژی ها و فعالیت های شرکت همراستا با محور برند باشد که این کار تنها می تواند توسط مدیران ارشد انجام پذیرد. در فصل بعد در مورد روش تحقیق، مطالبی عنوان خواهد.
فصل سوم
روش تحقیق
3-1- مقدمه
در فصل های گذشته در مورد کلیات تحقیق و بیان ادبیات تحقیق صحبت شد و موضوع مورد پژوهش و جزییات موضوع مورد بررسی قرار گرفت، در این فصل در مورد روش تحقیق، روش و ابزارهای جمع آوری اطلاعات و پایایی و روایی آن ها و هم چنین اطلاعات مربوط به جامعه آماری بحث خواهد شد. در قسمت دیگر در مورد متغیرهای مستقل و وابسته و تعاریف برخی از آنان نیز مباحثی ذکر می شود.
]]>