آموزشی

همه چیز در مورد تبدیل ویزیتور وبسایت به سرنخ

تبدیل ویزیتور سایت به سرنخ و راهکارهای جذب سرنخ در دیجیتال مارکتینگ خیلی مهمه، با خوندن این مقاله با این راهکارها آشنا میشین

دیجیتال

  • ارزشا می تونن به شکلا و اشکال مختلفی ارائه شن.
  • ایجاد ارزش، وقت زیادی رو نمی گیره.
  • ارزشا می تونن اندازه ثبت نام بازاریابی ایمیلی شما (ثبت ایمیل مشتری در سایت) رو چند برابر کنن.

هر چی بیشتر ارزش ایجاد، بهتره

واسه ایجاد ارزش آماده اید؟ خوندن این مطلب رو از دست ندین! واسه شما که الان یه ارزش در سایت تون دارین، بهترین راه واسه افزایش لیست ایمیل تون، ارائه یه ارزش تکمیلیه. شما می تونین از ارزش تکمیلی واسه آزمایش ارزش فعلی تون استفاده کنین. هم اینکه می تونین متناسب با هر مطلب از سایت تون ارزش مربوط به اون محتوا رو بذارین.
مثلا ارائه یه ارزش درباره بهترین وسیله ها، در کنار پست وبلاگی که موضوعش ابزاره و یا ارائه یه ارزش درباره بهترین روش هدف دارا، در کنار پست وبلاگی که موضوعش استراتژیه، جزو بهترین راهکارهای افزایش لیست ایمیله. اتحاد و ربط داشتن، عنصر اصلی بازاریابیه به خصوص بازاریابی آنلاین. پس اضافه کردن این ارزشای مربوط به موضوع پست وبلاگ، می تونه لیست ایمیل شما رو به طور زیادی زیاد کنه.

چیجوری واسه ارزش پیشنهادی موضوع انتخاب کنیم؟

اولین کاری که باید انجام بدین، انتخاب یه موضوع مناسب واسه ارزشه. با انتخاب موضوع مناسب، نصف راه موفقیت رو طی می کنین. واسه انتخاب موضوع ارزش باید به سه سوال اساسی جواب بدین :

  • چه موضوعی، مورد علاقه مشتریان و بازدیدکنندگان شما هستش؟
  • آسونترین موضوعات واسه ایجاد یه ارزش چه هستن؟
  • چه نوع محتوایی واسه ارائه اطلاعات مناسب تره؟

و در ادامه:

    • رفتار بازدیدکنندگان در رسانه های اجتماعی رو در نظر بگیرین( بررسی لایک و یا دیس لایک محتواهای جور واجور با ابزارهایی مانند BuzzSumo).
    • فروما، گروه های لینکداین و دیگه مکانایی که مخاطبان شما در اون جا هستن رو بررسی کنین. حتی یه یا دو ساعت از وقت خود رو واسه خوندن نظرات مخاطبان اختصاص بدین؛ چون این کار به شما واسه انتخاب عناوین و موضوعات ارزش ایده میده.
    • به سوالات عادی، موضوعات جدید مورد علاقه و بحث برانگیز و مشکلاتی که مخاطبان با اون مواجه هستن، توجه کنین.
    • مشکلات

بهترین سرنخ ربا، اون هستش که ارزش ارائه دهد

به دنبال ارائه ارزش باشین. یکی از ویژگیای بهترین سرنخ رباها، ارزش افزاییه. بررسی کنین که چی رو می تونین به نمایش بذارین؟ به مخاطباتون چیزی رو ارائه و یا آموزش بدین که براشون دارای ارزشی باور نکردنی باشه؛ مانند ارائه اطلاعات بسیار به درد بخور یا هر چیز دیگری که باعث شه، خیلی سریع نشانی ایمیل خود رو در سایت، ثبت کنن. اگه این اتفاق بیفته، یعنی این ارزش پیشنهادی، برنده س.

خاص باشین

عناوین نخ نما شده و کلی مانند اینکه “چیجوری پولدار شید” رو ارائه ندین. این جور عناوین واسه برانگیختن مخاطب، اونقدر خاص نیستن. اما عناوینی مثل “۵ راه واسه کسب ۵۰۰ دلار در آخر هفته به طور کامل رایگان”، واسه جذب مخاطب، بسیار خاص هستن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که عنوان ارزش پیشنهادی باید خاص باشه. واسه نوشتن عنوان، عجله نکنین و ۱۵ یا ۲۰ دقیقه واسه نوشتن چندین عنوان جور واجور اختصاص بدین.
پولدار

با دکمه CTA یا فراخوان عمل خود رو بهینه کنین

کاربرد دکمه فراخوان عمل باید چیزی بیشتر از مشترک شدن مخاطب باشه. متنی که روی دکمه CTA نوشته می شه خیلی مهمه. اگه از کلمه اشتراک (Subscribe) استفاده کنین، شاید فقط دو مخاطب رو بتونین جذب کنین. کارکرد دکمه ثبت ایمیل رو همیشه بررسی کنین. این بررسی به تعداد بازدیدکنندگان بستگی داره. مثلا تعداد کمتر از ۲۰۰۰ نفر در ماه، واسه بررسی کارکرد دکمه ثبت ایمیل، کافی و مناسب نیس. نکته دیگه اینه که متن دکمه، بهترین جلوه و نما رو داشته باشه. این متن می تونه به صورت سنتی نوشته شه که ترفند بسیار خوبیه. یا اینکه کوتاه و مخصر باشه مانند “دانلود گزارش”، “مشاهده ویدیو”، “دریافت”. از ترکیب افعالی مثل مشاهده، دانلود، دریافت “view”, “download”, get”, و… و کلمات کوتاهی مثل گزارش، ویدیو و یا آموزش استفاده کنین. این کار رو به عنوان قدم اول انجام بدین تا تعداد بازدیدکنندگان تون واسه انتخاب گزینه برتر (A/B Test) به اندازه لازم برسه.

مخاطبان به چه نوع فرمت و قالبی علاقه دارن؟

۱۹ نوع جور واجور از ارزش پیشنهادی هست. شما می تونین چند نوع رو همزمان انتخاب کنین. چند نوع ارزش پیشنهادی بهتر از یه نوع اون هستش. یه جور رو انتخاب کنین که مخاطباتون بیشتر به اون علاقه دارن. یه سری از آدما به متن و یه سریای دیگه به ویدیو و بعضی به قالبای قابل چاپ و چک لیست و ترفند علاقه دارن.

۱۹ نوع جور واجور از سرنخ رباها

    1. ویدئوی آموزشی که می تونه در دسترس همه قرار گیرد (یه بار).
    2. ارسال ویدئوی آموزشی به وسیله پاسخگوی خودکار (Marketing Automation) به مدت ۱۰ روز
    3. اینفوگرافیکا یا گرافیکای اطلاع رسان که بشه اونو به یخچال و فریزر و دیوار چسباند
    4. لیست وسایل لازم: این مورد واسه همکاری در فروش (Affiliate Marketing) بسیار عالیه. اگه خدمات آنلاین ارائه می دید (مانند سئو) لیست وسایل لازم می تونه فهرست “وسایل لازم” شامل افزونها(پلاگین) و دیگه وسایل آنلاین باشه.
    5. چک لیست واسه چیجوری انجام دادن کاری که باید بیشتر از یه بار انجام می شه و یا اینکه پیچیده به نظر می رسه. ترفندها، فلوچارت و نمودارهای فرایندی از شکلای جور واجور عادی این ارزش پیشنهادی هستن.
    6. یه کتاب الکترونیکی (e-book) با فرمت pdf (این یه ارزش پیشنهادی کلاسیکه که حتما تا الان اونو دیدین) چیزی مثل این، از یه پست وبلاگ با ارزش تره. چیزایی رو ارائه بدین که در مخاطب، یه باور خوب ایجاد کنه مانند اینکه “چیجوری هر کاری که می خواد رو در سایت شما بکنه” اما اینکه “چیجوری اونو با هزینه کمتر و زمان کمتر بکنه” موجب می شه که فرد فکر کنه باید هزینه ای بپردازه.
    7. مشاوره نیم ساعته. این مورد واسه مربیان بسیار عالیه.
    8. کوپن تخفیف (این مورد مختص افرادیه که خرده فروشی و یا کار و کاسبی محلی دارن). مثلا کوپن تخفیف ۱۰ درصدی واسه خرید، حمل و نقل و یا رستوران، ایده بسیار خوبیه.
    9. بلیط رایگان واسه یه اتفاق خاص(بهترین گزینه واسه کار و کاسبیای محلی).
    10. نمونه رایگان. این مورد واسه همه نیس اما اگه از دید هزینه براتون مقرون به صرفه س می تونین اونو به همه ارائه بدین. مانند یه بسته صابون، یه بسته بذر گیاه یا توپ گلف. این می تونه راه بسیار خوبی واسه گرفتن نشانی ایمیل افراد باشه.
    11. عضویت رایگان در سایت یا گروه های خاص در فیسبوک
    12. ارائه نظرسنجی در سایت که لازمه پاسخگویی به اون و باخبر شدن از یافته های اون، ثبت ایمیل در سایت باشه.
    13. خدمات رایگان (مختص آدمایی که خدمات مردمی ارائه میدن)
    14. جفت و جور کردن امکان ورود به یه مسابقه یا قرعه کشی واسه مخاطبان
    15. ارائه دسترسی به یه وبینار آنلاین یا ضبط شده و یا یه کارگاه (ورک شاپ) یا هر نوع فایل صوتی دیگه
    16. ایجاد یه وسیله آنلاین که به کار گیری اون لازمه ثبت ایمیل در سایت باشه. مثلا، آزمایش آنلاین می تونه به عنوان یه وسیله رایگان ارائه شه.
    17. وسیله معروف تحقیقات کلید واژه (MajesticSEO) که به کار گیری اون نیاز به ثبت ایمیل داره.
    18. ایجاد یه افزونه (پلاگین) و یا درخواست ثبت ایمیل واسه دانلود و یا نصب نرم افزار
    19. ارائه فایل الگو (swipe file)این فایل، شامل مجموعه الگوهاییه که افراد با در نظر گرفتن نیازشون می تونن ازش استفاده کنن. مثلا، یه فایل الگوی بازاریابی ایمیلی، یه فایل الگوی سوال نامه و یا یه فایل الگوی تبلیغات و فروش. این فایلا به وسیله کپی رایترها جفت و جور و نگهداری می شن و شامل اون چیزی که رقبا انجام میدن و نمونه ای از ایده های بزرگ واسه استفاده دوباره، هستن.
    20. ایده

جلب اعتماد بیشتر

بعضی از بازاریابان، روشی رو واسه به کار گیری ارزش پیشنهادی به عنوان بخشی از قیف فروش پیدا کردن. این روش بدین شرحه که اونا ارزش پیشنهادی منحصر بفرد و نابی رو ارائه میدن که موجب جلب اعتماد آدمایی می شه که اونو دانلود می کنن. بعد بعد از جلب اعتماد و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه، یه محصول کم قیمت (۷ دلار) رو به اونا پیشنهاد میدن که مشکل ارزش پیشنهادی که مهجور مونده و مورد توجه قرار نمی گیره رو حل می کنه.

قیمت

آگهی فروش ۷ دلاری در انتهای ارزش پیشنهادی درج می شه. بعد خرید محصول ۷ دلاری منتهی به خرید محصول با قیمت بیشتر و ارتقای مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل درزمان قیف فروش می شه. بعضی از ادما از این اجناس ۷ دلاری واسه افزایش لیستشان استفاده می کنن. شمام می تونین.

دلار

مقاله فوق رو به رایگان دانلود کنین

دانلود رایگان