آموزشی

هک رشد و تاکتیک های فشاریِ جذب بازدیدکننده

هک رشد و تاکتیکای فشاریِ جذب بازدیدکننده

علی بای

۶

۰

۲ ۱۱۱۰

سرفصلای راهنمای کامل هک رشد

هک رشد یا خلق رشد چیه؟

هکر رشد کیست و چه وظایفی داره؟

هک

روند اجرای قدم به قدم هک رشد

قیف هک رشد چیه و چه ساختاری داره؟

هک رشد و تاکتیکای کششی جذب بازدیدکننده

هک رشد و تاکتیکای براساس محصول واسه جذب بازدیدکننده

تاکتیکای فعال سازی کاربران در هک رشد

هک رشد و تاکتیکای حفظ کاربر (User Retention)

وسیله ها و اصطلاحات هک رشد

 

در فصل قبل از راهنمای کامل هک رشد به تاکتیکای کششی جذب بازدیدکننده (Pull Tactics) پرداختیم. در این فصل می خوایم تاکتیکای فشاری (Push Tactics) رو معرفی و بررسی کنیم. وقتی از تاکتیکای کششی استفاده می کنین، معمولاً شما اون محتوایی هستین که به وسیله مخاطب مصرف می شه، فایل ارائه ای هستین که مخاطب می خواد از اون چیزی یاد بگیره، ویدیویی هستین که مخاطب می خواد اونو تماشا کنه یا کتابی هستین که مخاطب می خواد بخونه؛ واقعا شما خودِ کالا و خدماتِ لازم مخاطب هستین.

اما تاکتیکای فشاری (Push Tactics)، شامل منقطع کردن و ایجاد معطلی در محتواییه که مخاطب داره مصرف می کنه. در این تاکتیکا شما اون توییتی نیستین که مخاطب می خواد بخونه، بلکه توییتی هستین که به هر دلیلی مخاطب در کنار بقیه توییتا در فید توییتر خود مشاهده می کنه. در این تاکتیکا، محتوای شما ویدیویی در آپارات نیس که مخاطب واسه دیدنش اومده باشه، بلکه تبلیغی چندثانیه ای قبل از شروع ویدیوه که اون باید تماشا کنه تا به محتوای ویدیویی مورد نظرش برسه.

داستان حسن کچل رو به خاطر دارین؟ پسر تنبلی که از خونه بیرون نمی اومد و مادرش مجبور شد واسه اینکه اونو به بیرون از خونه جذب کنه، با به کار گیری سیب اونو گول بزنه؟ ، اون سیبا در واقع تاکتیکی کششی واسه جذب حسن کچل به بیرون بودن. ، داستان تاکتیکای فشاری کمی فرق داره. داستان بزبز قندی رو به یاد دارین؟ داستانی که گرگ هرطوری شده با هزار ترفند و کلک در آخر وارد خونه بزها شده و شنگول و منگول و حبّه انگور رو می خوره؟ ، روشی که گرگ در این داستان استفاده می کنه دقیقاً همون تاکتیکای فشاری هستن.

انگور

بله، فرق این دو تاکتیک در همینه. در تاکتیکای کششی مخاطب با اشتیاق و علاقه به دنبال شما میاد و به سمت چیزی که واسه ارائه دارین کشیده می شه، اما در تاکتیکای فشاری این شمائید که به سراغ مخاطب می رید و اونو به سمت کالا، خدمات یا محصول خود هُل می دین.

ارزش طول عمر مشتری (LVT) رو بدونین

معنی ارزش طول عمر مشتری (LTV یا Lifetime Value Of a Customer)، واقعا اندازه پولیه که قراره در طول عمر یه مشتری (در طول مدت زمانیکه شخص مشتری شما میشه) از اون به دست بیارین. مثلا اگه یه اپلیکیشن فروشگاه آنلاین داشته باشین و به ازای هر مشتری در هر سال، به صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومن سود کنین و هر مشتری ای که جذب می کنین معمولاً ۵ سال پشت سر هم از شما خرید بکنه، ارزش طول عمر مشتری شما می شه ۵۰۰ هزار تومن.

معنی ارزش طول عمر مشتری از این نظر مهمه که یه فرق اساسی دیگه بین تاکتیکای فشاری و کششی اینه که تاکتیکای فشاری، معمولاً لازمه صرف پول و هزینه هستن. بیایید به مثالمان برگردیم. دیدیم که یه مشتری ۵۰۰ هزارتومان واسه شما ارزش پولی داره، پس اگه ۵۰۱ هزار تومن واسه جابجا کردن یه بازدیدکننده در طول قیف هک رشد و در آخرً تبدیل اون به مشتری هزینه کنین کار غیرعاقلانه ای انجام دادین، چون که دست آخر شما ۱۰۰۰ تومن واسه حفظ هر مشتری ضرر کردین. همین معنی ساده رو تو ذهن داشته باشین و اونو واسه اجرای هر کدوم از تاکتیکایی که در این مقاله معرفی می کنیم مورد توجه بذارین. اینطوری، صرفه اقتصادی اجرای اون تاکتیک براتون مشخص می شه.

اقتصادی

در ادامه چند مورد اصلی از تاکتیکای فشاری رو معرفی می کنیم.

۱. تبلیغات پولی

شاید در نگاه اول، خریدِ تبلیغات خیلی مثل بقیه فعالیتای هک رشد نباشه، اما تبلیغات یکی از محل هاییه که می تونین پخش محصول خود رو رشد بدین. البته اگه بدون هیچ روش هدف دارِ مشخصی تبلیغات بخرین، بدون هیچ خلاقیتی تبلیغ کنین، هیچ تلاشی واسه کسب مزیت نسبت به رقبا انجام ندین یا روند آزمون گیری چندنسخه ای (Multivariate Testing) رو اجرا نکنین، شک نداشته باشینً فرقی با بقیه دارین (و اینجور تبلیغاتی هم اصلا در بخش هک رشد، دسته بندی نمیشه). با این حال، کاری که ما می خوایم انجام بدیم این نیس. در ادامه چند نکته رو معرفی می کنیم که هنگام به کار گیری تبلیغات باید مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

خلاقیت

پلتفرمای تبلیغاتی جور واجور رو بشناسین

روشای زیادی واسه انجام تبلیغات پولی هست. بیشتر افراد تصور می کنن که فقط فیسبوک، گوگل و توییتر واسه تبلیغات هست، اما با کمی تحقیق متوجه میشین گزینه های خیلی بیشتری در اختیار شمان. مثلا میشه در لینکدین هم تبلیغات پولی خرید که اگه فروش به مشتریان سازمانی و کسب وکارها، زمینه فعالیت شما باشه، تبلیغ در لینکدین چیزی بسیار عاقلانه میشه.

هم اینکه، شبکه های تبلیغاتی تخصصی واسه بخشای خاصی از بازار وجود دارن که می تونن شما رو در هدف گیری مخاطبانی خاص تر کمک کنن. از نمونه های خارجی این شبکه های تبلیغاتی تخصصی میشه به carbonds.net اشاره کرد که شبکه اختصاصی تبلیغات واسه برنامه نویسان و طراحانه.

در ایران هم اگه بخواین به طور اختصاصی روی کاربران خاصی تمرکز کنین، چند گزینه در برابر خود پیدا می کنین. مثلا، اولین گزینه پلتفرم تبلیغات موبایلی عدد است که تبلیغات شما رو در اپلیکیشنا به کاربران نشون میده. هم اینکه، یه سریای دیگه از آژانسای تبلیغات دیجیتال مثل ای نتورک، صباویژن و کلیک یاب هم در بسته های تبلیغاتی خود این امکان رو جفت و جور کردن که به وسیله اونا، تبلیغات شما فقط به کاربرانی نشون داده شه که از موبایل استفاده می کنن.

موبایل

در سالای گذشته، با انفجاری در میدون تبلیغات آنلاین و ظهور شرکتای تبلیغات دیجیتال مواجه بوده ایم و این موج تازگیاً به ایران هم سرایت کرده. طوری که تا ۵ سال قبل شاید اسم هیچ کدوم از شرکتایی که در بالا گفتیم رو نشنیده بودین، اما این روزا همیشه آگهیایی رو می بینیم که گوشه هر کدوم اسم یه شرکت جدیدِ نمایش دهنده تبلیغات دیده میشه. اینکه حالا گزینه های خرید تبلیغات پولی واسه شما تا این حد جور واجور شده یه مزیت و نقطه قوت حساب می شه، اما به شرطی که هنگام بررسی این پلتفرما چند نکته بسیار مهم رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

دیجیتال

وبلاگ داشتن یا نداشتن: پاسخی به یه موضوع!

جزئیات فنی پلتفرم انتخابی خود رو بشناسین

وقتی که پلتفرم تبلیغاتی مورد نظر خود رو پیدا کردین، لازمه که بدونین چگونگی کار و بسته های پیشنهادی اونا چیجوریه و از نظر فنی چیجوری کار می کنه. دونستن یا ندونستن نکات فنی پلتفرم تبلیغاتی تون می تونه دقیقاً همون چیزی باشه که موجب کسب درآمد شما یا از دست دادن سرمایه تون می شه.

این وسط، شایدً پیچیده ترین پلتفرم تبلیغاتی آنلاین، پلتفرم گوگل موسوم به گوگل ادوردزه. شاید ماه ها زمان لازم باشه تا شخصی بتونه به طور کاملً بر گوگل ادوردز مسلط شه، اما بیشتر پلتفرمای تبلیغاتی دیگه رو میشه ظرف یه هفته تا حد بسیار خوبی شناخت و از جزئیات چگونگی عملکردشون باخبر شد.

اگه می خواین در مورد گوگل ادوردز بیشتر بدونین پیشنهاد می کنم مقاله تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیه رو در وبلاگ نوین بخونین.

خرید تبلیغات پولی، رقابتی براساس مدل کار و کاسبی

دونستن اینکه واسه به دست آوردن یه کلیک روی تبلیغ تون چقدر باید بپردازید، اصلاً کار آسونی نیس. با این حال، جواب این سوال تابعی از مدل کار و کاسبی شما میشه. اگه دارین همون مخاطبانی رو هدف می گیرین که شرکتی دیگه هدف گرفته، اما مدل کار و کاسبی شما مفیدتر و ارزش طول عمر مشتری شما (LTV) هم بیشتره، پس می تونین نسبت به اون شرکت پول بیشتری واسه دریافت هر کلیک هزینه و تبلیغات پولی رو از اون خود کنین.

بهترین کاری که می تونین واسه کسب مشتری از راه تبلیغات پولی انجام بدین اینه که یه مدل کار و کاسبی عالی داشته باشین. مدل کار و کاسبی شما، اگه از شرکتای حریف برتر باشه به شما مزیتی بسیار قوی میده چون هرچقدر هم مبلغ پیشنهادی اون شرکتا به ازای هر کلیک روی تبلیغات زیاد باشه، بازم نمی تونه بر این نقطه قوت شما غلبه کنه.

هم اینکه، اگه بتونین واسه کسب یه مشتری قیمتی دو برابری بپردازید (که اینجور توانی به وجود اومده به وسیله مدل بهتر کسب وکار شما و ارزش بالای طول عمر مشتری تون میشه)، اون وقت روش هدف دار تبلیغاتی تون موفق و قابل دفاع میشه.

قیمت

شخصیت مشتریان خود رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین

شاید می تونین از راه چندین پلتفرم به مشتریان تون دسترسی پیدا کنین. مثلا به احتمال زیاد مشتریان شما در فیسبوک و هم اینکه، در لینکدین هستن. پس باید تصمیم بگیرین که وقتی این مشتریان محصولی مانند محصول شما رو نیاز داشته باشن، بهتره کدوم جنبه از شخصیت این مشتریان رو هدف تبلیغات خود بذارین.

وقتی شخصی در فیسبوکه، بیشتر به دوستان و خونواده فکر می کنه و به دنبال تصاویریه که بقیه در فید اصلی فیسبوک از تجربیات روزمره خود می ذارن. اما وقتی همین فرد به لینکدین میره، بیشتر به افزایش رتبه کاری و شبکه سازی با بقیه فکر می کنه که می تونه به اون در تحقق اهداف حرفه ای اش کمک کنه. اگه محصول شما، محصولی واسه مدیریت پروژه های کاریه پس بین فیسبوک و لینکدین، شک نداشته باشینً لینکدین پلتفرم تبلیغاتی برنده میشه، حتی اگه از نظر تئوری، بتونین همون جمعیت هدف رو در فیسبوک هم پیدا کنین.

بله. اونا تبلیغ شما رو در فیسبوک می بیننن، اما طرز فکر و نیازای ذهنی اونا در فیسبوک با تبلیغ شما خیلی همخوانی نداره چون در محلی اشتباه، خود و محصولتان رو به اونا معرفی می کنین. همیشه به جنبه های جور واجور شخصیت مشتری که متناسب با محصول شماس، فکر کنین و پلتفرم تبلیغاتی خود رو بر این پایه انتخاب کنین.

حذف پلتفرمای تبلیغاتی، هرجا که ممکنه

این تاکتیک شاید خیلی راحت قابل اجرا یا اندازه پذیر نباشه، اما هنوزم اونقدر ارزش داره که در این مقاله معرفی شه. اگه بتونین دست پلتفرمای تبلیغاتی رو که انگار واسطه ای بین شما و نمایش دهندگان تبلیغات تون (وبلاگا، وب سایتا، اپلیکیشنا و چیزای دیگه ای به جز اینا) حساب می شن از این روند کوتاه کنین و مستقیماً به سراغ نمایش دهندگان تبلیغ برید، به دو دلیل پول کمتری واسه تبلیغات خواهید پرداخت:

اول اینکه این پلتفرما درصدی از تراکنش مالی رو واسه خود در نظر می گیرن و اگه شما مستقیماً با نمایش دهندگان تبلیغ رابطه برقرار کنین می تونین مبلغ پرداختی خود رو درصدی کم کنین، بدون اینکه صاحب وبلاگ یا سایتی که قراره تبلیغ شما رو نمایش دهد، از نظر مالی سود کمتری نسبت به قبل به دست بیاره. دلیل دوم هم اینه که در این روش قادر به گفتگو هستین. بسیار نادره که کمترین قیمت تبلیغ همون قیمتی باشه که یه پلتفرم تبلیغاتی به شما اعلام می کنه. پس می تونین از نمایش دهنده تبلیغات بخواین به شما تخفیف بده و تبلیغتان رو با هزینه کمتری در وبلاگ، سایت یا اپلیکیشن خود بذاره.

اگه به ازای کلیک، پول پرداخت می کنین حتماً هر کلیک رو هدف دار کنین

دو روش واسه خرید تبلیغات پولی هست. در روش اول می تونین اونا رو به صورت CPM یا پرداخت به ازای هزار بار نمایش (Cost Per Mille) بخرین. Mile برابر عدد ۱۰۰۰ در زبون یونانیه و این روش CPI (Cost Per Impression) هم نامیده می شه. در این روش شما به ازای تعداد مشخصی از نمایش تبلیغتان (مثلاً ۱۰۰۰ بار نمایش) مبلغی رو به نمایش دهنده می پردازید. در این روش، دیگه مهم نیس که چند بار روی تبلیغ کلیک شده.

در روش دوم، پولی که می پردازید خیلی وقتا نمایش تبلیغ بستگی نداره بلکه به دفعاتی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کردن بستگی داره. این روش CPC (Cost Per Click) یا پرداخت به ازای کلیک اسمشه. اگه از راه پرداخت به ازای کلیک استفاده می کنین به این معنیه که نمی خواین مردم روی تبلیغ شما کلیک کنن، مگه وقتی که واقعاً به موضوع تبلیغ شما علاقه و نیاز داشته باشن چون هر کلیک واسه شما هزینه داره و اگه اون کلیک به نتیجه منجر نشه، یعنی پولتون به هدر رفته.

حالا خوبیش اینه روشی هست که می تونین کلیکای انجام شده روی تبلیغ خود رو هدف مند یا اعتبارسنجی کنین، یعنی از کلیکای جعلی یا از کلیکای بی هدف جلوگیری کنین. مثلاً قیمت محصول خود رو در تبلیغ ذکر کنین تا فقط کسائی کلیک کنن که واقعاً بخوان اون مقدار پول رو واسه محصول شما بپردازند. هم اینکه، از محرکای عاطفی واسه تشویق مخاطبان به کلیک کردن استفاده نکنین، مگه در حالتی که همون محرک عاطفی بتونه اونا رو به پرداخت پول واسه محصولتان هم تشویق کنه. مثلا، اگه محصول شما ارتباطی به گربه ها نداره، واسه تشویق آدمایی که عاشق گربه ها هستن نباید از تصویر یه گربه بانمک به عنوان محرک عاطفی استفاده کنین چون این محرک فقط می تونه اونا رو به کلیک کردن روی تبلیغتان تشویق کنه و در خرید محصول شما تاثیری نداره.

نسخه های مختلفی از تبلیغ خود رو امتحان کنین

یکی از اساسی ترین درسای تبلیغات اینترنتی اینه که اصلاً نمی دونین مخاطب تون به چی جواب مثبت میده و چی رو ندیده میگیره. پس، باید چند نسخه جور واجور از یه متن، از یه ایده تصویری و چند ترکیب جور واجور از این دو رو امتحان کنین تا ببینین کدوم یکی عکس العمل مثبت و نتیجه بهتری به بار می یارن. اعداد و ارقامی که به دست میاد حقیقت رو درباره اینکه تبلیغ پایانی شما کدوم نسخه باید باشه نشون میده. در اینجور مواردی معمولا نباید به شمّ و حس ششم خود اعتماد کنین.

۲۰۰ عامل مهم رتبه بندی سایت در گوگل

۲. رد و بدل کردن تبلیغات

یکی از آسون ترین و رایگان ترین روشای جذب ترافیک به سایت اینه که با شرکتای بقیه کمپینای تبلیغی و تبلیغی دوجانبه یا چندجانبه برگزار کنین. مثلاً اگه شرکتی رو پیدا کردین که اونم داره به مشتریان یا جمعیت هدف شما خدمات میده و شما تهدیدی واسه زمینه کاری اون حساب نمی شین، فرصتای زیادی واسه همکاری بین شما و اونا هست. هر کدوم از شما می تونین شرکت دیگه رو پیش مشتریان خود گسترش و تبلیغ کنین. در ادامه چند ایده واسه گسترش و تبلیغ دوطرفه تقدیم حضورتون می کنیم:

  • رد و بدل کردن توییت: هر کدوم از شرکتا می تونه واسه فالوئرهای خود توییتی درباره شرکت دیگه منتشر کنه.
  • رد و بدل کردن پستای فیسبوک: هر کدوم از شرکتا می تونه در صفحه فیسبوک خود پستی درباره شرکت دیگه بنویسه.
  • رد و بدل کردن پست در اینستاگرام و تلگرام: هر کدوم از شرکتا می تونه در صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام خود، پستی درباره خدمات شرکت دیگه بذاره و اونا رو معرفی کنه.
  • فرستادن ایمیل با موضع شرکت همکار: هر کدوم از شرکتا می تونه ایمیلی واسه مشتریانش بفرستد و شرکت دیگه رو معرفی یا تبلیغ کنه.
  • لینکای پشتیبانی شده: هر کدوم از شرکتا می تونه یه لینک با عنوان پشتیبانی شده به وسیله (Sponsored by) در خبرنامه خود یا وبلاگ خود بزاره و اونو به سایت یا صفحه ای از شرکت دیگه لینک کنه.
  • رد و بدل کردن فضای تبلیغاتی: هر کدوم از شرکتا می تونه یه فضا در سایت یا وبلاگ خود واسه تبلیغ شرکت دیگه اختصاص بده.
  • رد و بدل کردن تبلیغ ویدیویی: هر کدوم از شرکتا می تونه اول ویدیوی خود یه ویدیوی چندثانیه ای تبلیغاتی از شرکت دیگه رو پخش کنه.
  • رد و بدل کردن جوایز: هر کدوم از شرکتا می تونه در وبلاگ خود جایزه ای از طرف شرکت دیگه به مخاطبانش هدیه دهد.

به دنبال برنامه ای کامل واسه معرفی دیجیتال خود هستین؟

پکیجامون به شما کمک می کنن یه حضور موثر و با ثبات در اینترنت ایران داشته باشین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

اطلاعات بیشتر…

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

۳. همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

یکی دیگه از راه های هُل دادن آدما به سمت سایت تون اینه که افراد یا مجموعه هایی رو به عنوان همکار فروش در نظر بگیرین. همکاری واسه فروش به این صورته که هر بار که شخصی یا مجموعه ای هدف یا کار خاصی رو واسه شما به انجام برسونه (مثل جذب یه بازدیدکننده به سایت تون یا فعال سازی اعضای سایت تون)، شما در مقابل به اون شخص یا مجموعه هزینه ای می پردازید.

همکار فروش ممکنه از خیلی از تاکتیکای معرفی شده در این مقالات استفاده کنه، اما شما به جای اینکه نگران جذب بازدیدکننده یا فعال سازی اعضا باشین، فقط پول اونو می پردازید و همکار فروش تموم کارا رو واسه شما انجام میده. اگه می خواین از همکاری در فروش به عنوان یه تاکتیک فشاری استفاده کنین باید نکات زیر رو مورد توجه بذارین:

اندازه و چگونگی پرداخت رو به دقت انتخاب کنین

اگه واسه هر ثبت نام به یه همکار فروش ۱۰۰ هزار تومن بدین، اما هیچ توافق و قراردادی بین شما نباشه که بگه هر ثبت نام جدید باید دست کم چند ماه برقرار بمونه و کاربر فعال باشه، اون وقت ممکنه خود رو در موقعیتی پیدا کنین که هزینه زیادی به همکار فروش می دین اما بازده خاصی دریافت نمی کنین.

توافق

۳۷ نکته واسه نوشتن ایمیلای تبلیغاتی بهتر

در این حالت، در واقع همکار فروش شما به خاطر جذب مشتریان کم کیفیت و ناپایدار، پول یا تشویق کننده دریافت می کنه. باید سازوکاری تدارک ببینین که همکار فروش، فقط در صورتی سود کنه که به شمام واقعاً سود برسونه.

واسه خودتون یه نرم افزار یا راه حل همکاری فروش جفت و جور نکنین

راه حل

چندین راه حل همکاری فروش هست که به شما امکان میدن خیلی راحت جنبه فنی ایجاد یه سیستم همکاری در فروش رو اجرا کنین و از نظر پیدا کردن همکاران فروش هم زحمت شما رو کم می کنن. مثلا میشه از سرویس Commission Junction نام برد که شما رو به همکاران فروش وصل می کنه. هم اینکه سرویسای دیگری مثل DirectTrack و Omnistar هم پرداختا و فعالیت همکاران فروش شما رو پایش و گزارش می کنن.

سابقه همکاران فروش رو همون اول بررسی کنین

وقتی شخصی همکار فروش شما می شه، در واقع تا حدی نماینده کار و کاسبی شما حساب می شه. تاکتیکایی که استفاده می کنه، زبون و ادبیاتی که به خدمت میگیره و سبک و مدل رفتاری اون همه نشون دهنده و انعکاسی از کسب وکار شمان. همکار فروش نباید در برابر آدمایی که می خواد محصول شما رو به اونا بفروشه، کارمند شما به نظر برسه اون باید خط مقدم و پیشرو برند شما باشه. پس، همکاران فروش خود رو با دقت بسیار بالا انتخاب کنین.

لینکدین چیه و چه مزیتی واسه کار و کاسبی تون داره؟

۴. فروش مستقیم

اگه بخوام صادق باشم باید بگم دسته بندی این مورد زیر تاکتیکای هک رشد اصلاً ساده نیس، اما به هر حال فروش مستقیم هم یکی از راه های جذب ترافیک در دهانه قیف رشد حساب می شه؛ پس من نمی خوام به کلی از اون غافل شیم.

فعالیت تیمایِ فروشِ مستقیم واسه همه اجناس جواب نمی ده، اما بعضی از موارد هست که به کار گیری تیمای فروش مستقیم تاکتیکی قابل امتحان میشه. کار و کاسبی Appstack که سایتای نسخه موبایل و تبلیغات موبایل رو واسه تجارتای محلی تولید می کنه، یکی از کار و کاسبیایی بود که تونست طی یه ماه با به کار گیری تاکتیک فروش مستقیم بیشتر از ۵۰ هزار دلار درآمد به دست بیاره. اونا مستقیما به مخاطبان و مشتریان احتمالی خود تلفن می زدن و تلاش می کردن محصول خود رو بفروشن. به خاطر این یه کار و کاسبی رو مثال زدم که معمولاً تصور اینکه کار و کاسبیا از این روش استفاده کنن بسیار سخته، اما می بینیم که بعضیا استفاده کردن و جواب هم گرفتن.

دلار

کار و کاسبی Appstack از راه فروش مستقیم سود زیادی به دست آورد

خلاصه

  • تاکتیکای فشاری معمولاً موجب ایجاد معطلی در محتوایی می شن که کاربر مصرف می کنه.
  • تاکتیکای فشاری معمولا هزینه بر هستن.
  • از اونجا که تاکتیکای فشاری لازمه صرف هزینه و پول هستن، باید ارزش طول عمر مشتریان (LVT) رو به دست بیارین تا بیشتر از پولی که یه مشتری در آخر به شما می پردازه، هزینه صرف به دست آوردن اون مشتری نکنین.

در این مقاله چهار تاکتیک فشاری رو معرفی کردیم:

  1. تبلیغات پولی
  2. رد و بدل کردن تبلیغات
  3. همکاری در فروش
  4. فروش مستقیم

امیدوارم خوندن این مقاله واسه شما به درد بخور بوده باشه. همونطور که قبلا گفتیم، واسه جذب بازدیدکننده ۳ روش یا تاکتیک هست. در فصل قبل به تاکتیکای کششی (Pull tactics) پرداختیم، در این فصل تاکتیکای فشاری (Push tactics) رو معرفی کردیم و در فصل آینده از سری مقالات هک رشد به معرفی تاکتیکای به کار گیری محصول (Product tactics) واسه جذب بازدیدکننده می پردازیم.

 

هک رشد و تاکتیکای کششی جذب بازدیدکننده