پایان نامه کارشناسی ارشد در رابطه با : بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله

0 Comments

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :   بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله


تکه ای از متن پایان نامه :


 نظر گرفته گردید که مقایسه ترکیب بدن از طریق ارزیابی شاخص توده بدنی[1] و مقایسه توان هوازی یا استقامت قلبی تنفسی از طریق شاخص حداکثر اکسیژن مصرفی[2] مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


3-5. ابزار جمع‌آوری اطلاعات


  1. رضایت‌نامه کتبی از والدین آزمودنی‌ها.
  2. دستگاه سنجش ترکیب بدن مدل GAIA 359 Plus.
  3. کرنومتر جهت کنترل زمان فعالیت و استراحت بین تکرارها.

3-6. روش‌های جمع‌آوری اطلاعات

3-6-1. مطالعه مقدماتی


پس از ارائه معرفی‌نامه به اداره آموزش و پرورش استان سمنان و کسب مجوز جهت انجام تحقیق در دبیرستان‌های دخترانه شهر امیریه، طی جلسه‌ای، اختصار‌ای از تحقیق و اهداف آن توسط محقق برای دانش‌آموزان توضیح داده گردید که از بین داوطلبان پس از تکمیل فرم اطلاعات شخصی و سابقه بیماری و کسب رضایت والدین، تعداد 22 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و به صورت تصادفی در 2 گروه شامل گروه تمرین هوازی تداومی و یک گروه تمرین هوازی تناوبی قرار گرفتند و در جلسه‌ای مراحل انجام کار شامل زمان و مکان اجرا، مدت فعالیت و شیوه‌ی انجام تمرینات به اطلاع آنها رسانده گردید. در ضمن افراد فوق سابقه شرکت در فعالیت‌های ورزشی منظم را نداشته‌اند و غیر فعال بوده‌اند. لذا در آغاز از هر دو گروه برای سنجش ترکیب بدن و توان هوازی آنها پیش آزمون، و پس از طی دوره هفت هفته‌ای تمرینات، پس آزمون به اقدام آمد.

این مطلب را هم بخوانید :
دانلود : بررسی و نقد مُثُل از دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا با تأکید بر نقش آن در معرفت شناسی

جهت رعایت اصل اضافه بار سه هفته اول با شدت 60درصد و در4 هفته بعد با 65درصد حداکثر ضربان قلب  تمرینات در نظر گرفته شده می باشد .


ـ در گروه تناوبی سه جلسه تمرین در هفته به توضیح ذیل:


5تا10 دقیقه نرمش و راه رفتن جهت گرم کردن ، در سه هفته اول 30 دقیقه دویدن تناوبی در 4 ست  به شکل 5 دقیقه دویدن با شدت 75- 70 درصد حداکثر ضربان قلب، 5/2 دقیقه استراحت و پس از استراحت دوباره همین تکرار.


جهت رعایت اصل اضافه بار در هفته های  4و5 پنج دقیقه و در هفته های 6و7 پنج دقیقه دیگر به تمرینات اضافه شده می باشد .


[1]. BMI


[2]. VO2 max

 
 
 

بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله

بررسی و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی بر ترکیب بدن و توان هوازی دانش‌آموزان دختر غیر ورزشکار 17-13 ساله


 برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

دانلود از لینک پایین صفحه

پایان نامه ارشد رشته تربیت بدنی : مطالعه و مقایسه تأثیر هفت هفته تمرینات هوازی تداومی و تناوبی



]]>