چرا بدون مدیریت، کارآفرینی فقط یک نام است؟

تا حالا شنیدین مارک زاکربرگ یا بیل گیتس از خود بگن و همه موفقیت شون رو به وجود اومده به وسیله زحمات خودشون بدونن؟ محور صحبتاشون همیشه کارشون بوده و به هر دلیلی که بر اون اثر بزاره توجه می کنن نه خودشون.

تا حالا عوامل زیادی که بر کارآفرینی موثره در سایت ما مورد بررسی دقیقی قرار گرفته که میشه از بین اونا به ویژگیای شخصیتی، عادتا، هوش هیجانی، بهره وری و خوش بینی اشاره کرد، اما بالاتر از همه اینا، چگونگی مدیریت شماس:

مدیریت کار و کاسبی

اگه اشتیاق و ذوق مدیریت کار و کاسبی رو ندارین هیچوقت وارد این راه نشید. کارآفرینی یه فکر خیالی یا شغل نیس. بیشتر کسب و کارا ورشکسته می شن چون مدیران اونا توانایی کارآفرینی رو ندارن.

هدف عملی

هر شرکتی باید هدف مشخص و دست یافتنی داشته باشه. شما می تونین هر قدر که دلتون می خواد از تغییر جهان حرف بزنین اما تا وقتی که این تغییر در DNA شرکت نهادینه نشده باشه هیچوقت به اون نمی رسید مگه اینکه به طور کامل اهداف تون رو با تموم جزئیات واسه کارمندان مشخص کنین. اونا باید بدونن واسه چیکار می کنن.

فرهنگ استوار

کارآفرینان با این فکر که شرکتی میسازن که در اون غذای مجانی داده شه و ساعتای کار به اختیار کارمندان باشه، از خواب بیدار نمی شن. اونا به دنبال حل مشکل مشتری هستن و فقط در این صورته که احساس رضایتمندی به اونا دست میده.

هنر اونا در اینه که رفتارهایی که منتهی به ساخت اینجور تیمی می شه رو دریابند و اونا رو رشد بدن تا فرهنگ خاص خود رو بسازن.

ابتکار محصول

بازار جهانی امروز با دادن انتخابای زیاد به مشتری، بسیار رقابت انگیز شده. در این بازار تنها کالاهایی برنده می شن که بهترین کیفیت رو ارائه بدن. کلید طلایی قیمت گذاری و سود حاصل، ابتکار در محصول، خدمات و تحویل کالاییه که نظر مشتری رو جلب کنه.

تجربه مشتری

مهمترین مورد از موارد کار و کاسبی مدرن، تجربه مشتریه. مشتریا همیشه خاطره ای که از اجناس شما دارن رو به یاد می سپارند. بهترین برنده های دنیا همه مراحل کارشون واسه مشتری خاطره انگیزه. از تولید محصول و ویژگیای اون گرفته تا بسته بندی و تحویل.

تعادل شرکت

سلسله مراتب زیادتر از اندازه منتهی به اداری شدن و سادگی زیادتر از اندازه منتهی به هرج و مرج در شرکت می شه. بهترین نوع اون ایجاد تعادل میون این دو مورده، به این صورت که تنها قوانین مودر نیاز وضع شه نه بیشتر. مطمئن باشین همه به اون معتقد خواهند موند. ساختار بهینه، واسه هر شرکت و در هر زمان فرق داره.

پیروز شدن

با شروع روند جهانی سازی، رقابت بیشتر از هر زمان دیگری در میدونای جور واجور چون قیمت گذاری جنسا و انتخاب و استخدام نیروهای با استعداد کرد پیدا میکنه و بخاطر این هر بار که کالایی خریداری می شه، نام شرکت ارائه دهنده اون کالا با عنوان برنده و دیگرانی که نتونسته ان نظر مشتری رو به خود جلب کنن با عنوان بازنده مطرح می شه.

پس روشنه که بدون جذب دائمی نیروهای با استعداد و نگه داشتن اونا در شرکت نمی تونین جایگاه والا در صنعت رو از اون خود کنین.

تو یه کلام میشه گفت:

«چگونگی مدیریت کار و کاسبی مهمه و هیچوقت نباید خود رو در محور امور بذارین بلکه کار رو».

چگونگی ایجاد عادتای موفقیت آمیز

مهارت مدیریت زمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *